Τετάρτη 31 Μαρτίου 2010

20100331 Ερχεται ν


Γράφει ο Γιώργος Δελαστίκ

Καταστροφικό ήταν χθες το κλίμα που περνούσαν για τη δανειοληπτική ικανότητα της Ελλάδας οι σοβαρές εφημερίδες της Ευρώπης και της Αμερικής. Με μεγαλύτερη ή μικρότερη οξύτητα στις διατυπώσεις, όλες θεωρούσαν αποτυχημένη την έκδοση του 7ετούς ελληνικού ομολόγου. Ο λόγος είναι φυσικά το ότι το επιτόκιο δανεισμού κρίνεται υπερβολικά υψηλό. Αυτό το 6% θα καταβροχθίσει ουσιαστικά και θα μεταφέρει στους ξένους δανειστές όλα τα χρήματα που περικόπηκαν από τους εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, από το πάγωμα των συντάξεων, αλλά και τα έσοδα από τους νέους φόρους που επέβαλε η κυβέρνηση Παπανδρέου. Θυσίες χωρίς κανένα νόημα και κανένα αποτέλεσμα καθίστανται έτσι τα όσα υπομένει ο ελληνικός λαός, αφού καταλήγουν στις τσέπες των επιτήδειων κερδοσκόπων.
"Οι ελληνικές ελπίδες τσακίστηκαν από την ασθενή ανταπόκριση στην πώληση ομολόγων", ήταν ο χαρακτηριστικός τίτλος του σχετικού ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας "Γκάρντιαν", η οποία σημειωτέον είναι φιλοσοσιαλιστική. "Η Αθήνα πουλάει περισσότερα ομόλογα, αλλά πληρώνει βαρύ αντίτιμο. Η επίδειξη υποστήριξης από την ΕΕ απέτυχε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών", έγραφε στους πρωτοσέλιδους τίτλους της η παγκόσμια έκδοση των "Τάιμς της Νέας Υόρκης", η οποία άρχιζε σαρκαστικά το ρεπορτάζ της: "Ποια είναι τέλος πάντων η αξία μιας υπόσχεσης από τις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης; Οχι και μεγάλη, όπως φαίνεται", έγραφε, αναφερόμενη στο γεγονός ότι δεν στάθηκε επαρκές το σχέδιο βοήθειας της ΕΕ για να ρίξει τα επιτόκια δανεισμού της Ελλάδας. Την ίδια κατ' ουσίαν άποψη εξέφραζε και η γερμανική "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε", τονίζοντας μεταξύ άλλων: "Δεν εκπληρώθηκε μέχρι τώρα η ελπίδα της ελληνικής κυβέρνησης για αισθητή μείωση των αποδόσεων (των ελληνικών ομολόγων), μετά την υπόσχεση βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης από το ΔΝΤ και τους Ευρωπαίους εταίρους".
Απογοητευμένη ήταν και η σοσιαλιστική ισπανική "Ελ Παΐς", η οποία ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως γιατί δεν αποκλείεται καθόλου στο σύντομο μέλλον να βρεθεί και η Ισπανία σε κατάσταση ανάλογη με αυτή της Ελλάδας. "Η Ελλάδα πέρασε οριακά το πρώτο τεστ της αγοράς μετά την υποστήριξη της ΕΕ", ήταν ο τίτλος σχεδόν ολοσέλιδου σχετικού ρεπορτάζ της.Δεν πείστηκαν" ήταν ο πρωτοσέλιδος τίτλος και των "Φαϊνάνσιαλ Τάιμς" του Λονδίνου, που αναφερόταν στις αγορές και την άποψή τους για το υποτιθέμενο σχέδιο διάσωσης της ελληνικής οικονομίας που κατάρτισε η ΕΕ.
Η αλήθεια είναι πως κανένας σοβαρός αναλυτής δεν περίμενε αποκλιμάκωση των ελληνικών επιτοκίων δανεισμού, αφού, όπως έχουμε ήδη αναλύσει, η απόφαση της Ευρωζώνης ναι μεν διακηρύσσει ότι η χώρα θα βοηθηθεί όταν φτάσει στο χείλος της χρεοκοπίας, αλλά παράλληλα υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα απαγορεύεται να βοηθηθεί από την ΕΕ πριν φτάσει στο σημείο αυτό, πράγμα που αντικειμενικά ενθαρρύνει, δεν αποθαρρύνει τους κερδοσκόπους.Στο προχθεσινό μάλιστα φύλλο τους οι "Φαϊνάνσιαλ Τάιμς" είχαν ανάλυση ενός από τους κορυφαίους αρθρογράφους τους, του Βόλφγκανγκ Μινχάου, με τον άκρως αποκαλυπτικό τίτλο "Η Ευρώπη δεν έλυσε τίποτα γύρω από την Ελλάδα". "Καπνό και καθρεφτάκια που μπορούν να κοροϊδέψουν κάποιον για ένα λεπτό", χαρακτήριζε απερίφραστα το περιβόητο σχέδιο στήριξης.
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η έκδοση του 7ετούς ομολόγου μέσω της αποτυχίας της έδειξε ότι επρόκειτο για πολιτικό σφάλμα. Σφάλμα με σοβαρές οικονομικές, αλλά επιπροσθέτως και επικοινωνιακές - ψυχολογικές διαστάσεις. Η ασθενής προσέλκυση δανειστών, που επισημαίνεται από τους πάντες, επιδείνωσε σοβαρά το κλίμα για τα ελληνικά ομόλογα.Η κατάσταση χειροτέρευσε περισσότερο από το δεύτερο πολιτικό σφάλμα, τη χθεσινή αψυχολόγητη έκδοση 20ετούς ομολόγου, ύψους μόλις ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, το οποίο στάθηκε αδύνατο να καλυφθεί, καθώς τελικά αγοράστηκαν μόνο 390 εκατομμύρια. Ούτως ή άλλως αναμενόταν νέο κύμα κερδοσκοπικών επιθέσεων, δεδομένης της πιεστικής ανάγκης της Ελλάδας να δανειστεί μέσα στον Απρίλιο και τον Μάιο τουλάχιστον 15 δισ. ευρώ ακόμη. Με αυτές τις αρνητικές εξελίξεις, αυτό το κύμα θα έχει σίγουρα ισχυρότερη ένταση, δυστυχώς.
Αποφασισμένο να μη βοηθήσει την Ελλάδα ακόμη και αν φτάσει στο σημείο να δανείζεται και με 7% και με 8% και με 9% δείχνει το Βερολίνο! "Πότε επέρχεται κατάσταση ανάγκης; Σίγουρα όχι όταν οι Ελληνες πρέπει μόνο να πληρώσουν υψηλότερα επιτόκια", γράφει σε πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της η "Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε" και συνεχίζει: "Η Ελλάδα δεν πρόκειται να βρεθεί αύριο υπερχρεωμένη. Τα τοκοχρεολύσια ως τμήμα των συνολικών εξόδων βρίσκονται με 11% σε ιστορικά χαμηλό σημείο. Παλαιότερα βρίσκονταν στο 30%", τονίζει. Χρωστάμε λίγα, επομένως, κατά τους Γερμανούς, οι οποίοι στην πραγματικότητα απαιτούν να δανειστούμε περισσότερα και με ακριβότερα επιτόκια!


Πηγή : http://www.ethnos.gr/

--
Ανάρτηση Από τον/την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ στο ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ τη 3/31/2010 10:42:00 πμ


Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Άν έχεις τύχη διάβαινε.... Εξαφανίστηκε ο επενδυτής της κα Κατσέλη...

Εξαφανίστηκε ο σεΐχη-επενδυτή από το Αμπού Ντάμπι, που θα πραγματοποιούσε επενδύσεις στην Ελλάδα.

Ή εάν έχεις τύχη διάβαινε……

Στο Μαρόκο βρίσκεται ομάδα κομάντος-διασωστών της 31ης Μονάδας Επιχειρήσεων Έρευνας-Διάσωσης, προκειμένου να συμμετάσχουν στις έρευνες για τον 41χρονο σεΐχη του Ντουμπάι, Άχμεντ μπιν Ζαϊέντ Αλ Ναγιάν, ο οποίος κατέπεσε με το ανεμόπτερό του σε περιοχή της αφρικανικής χώρας.

Όπως αναφέρεται, οι κομάντος-διασώστες της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν μαζί τους ειδικό εξοπλισμό και μέσα κατάλληλα για αποστολές έρευνας- διάσωσης τόσο στην ξηρά όσο και στο νερό.

Ο σεΐχης, ο οποίος είναι ο νεώτερος αδελφός του ηγέτη του Αμπού Ντάμπι και επικεφαλής των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σεΐχη Χαλίφα Μπιν Ζαϊέντ Αλ Ναγιάν, είναι ένας από τους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο.

Είναι επίσης γενικός διευθυντής του μεγαλύτερου κρατικού επενδυτικού κεφαλαίου (sovereign fund) στον κόσμο, του Αbu Dhabi Ιnvestent Αuthority (ΑDΙΑ), κρατώντας στα χέρια του τη διαχείριση κεφαλαίων που υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 500-800 δισ. δολάρια.

Το ΑDΙΑ φέρεται ότι θα είναι το εφαλτήριο του εμιράτου, για την πραγματοποίηση της επιχειρηματικής του διείσδυσης στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχουν και άλλα «κανάλια» μέσω των οποίων το εμιράτο επιχειρεί τη διείσδυσή του στην ελληνική αγορά.

Ένα από αυτά είναι η εταιρεία Αbu Dhabi Μar που αναμένεται να αποκτήσει, εκτός απροόπτου, το 75% των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ελέγχεται κατά 70% από το κρατικό επενδυτικό fund του Αμπου Ντάμπι και κατά 30% από τον λιβανέζικης καταγωγής μεγαλοεπιχειρηματία Ισκαντέρ Σαφά.

Πρόσφατα, σε επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του διαδόχου-πρίγκιπα του Αμπου Ντάμπι εκδηλώθηκε ενδιαφέρον για επενδύσεις και στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.


Χιονοστιβάδα οι μίζες από γερμανικές εταιρείες

Χιονοστιβάδα οι μίζες από γερμανικές εταιρείες
Σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής δικαιοσύνης, κρατι-κοί αξιωματούχοι «λαδώθηκαν» το 2000 για να γίνει η παραγγε-λία του «Παπανικολής»


Μετά το τεράστιο πολιτικοοικονομικό σκάνδαλο με τα «μαύρα ταμεία» της Siemens, τις προμήθειες που φέρεται να πήραν κάποιοι από την Daimler για αγορά στρατιωτικών τζιπ, κι όχι μόνο, την εμπλοκή του ονόματος της γερμανικής εταιρείας ΜΑΝ για αγορά λεωφορείων, σειρά παίρνουν οι αποκαλύψεις για την κατασκευή υποβρυχίων.

Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής δικαιοσύνης, που επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής», η εταιρεία Ferrostaal AG με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες «λάδωνε» κρατικούς αξιωματούχους για να παίρνει παραγγελίες με σκοπό την κατασκευή υποβρυχίων.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, σύμφωνα με μαρτυρικές καταθέσεις, δόθηκαν μεγάλα ποσά ως προμήθεια για την παραγγελία κατασκευής 4 υποβρυχίων, μεταξύ αυτών του γνωστού «Παπανικολής» που «γέρνει» και είναι μέχρι σήμερα αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους Γερμανούς.
Μόνο για το συγκεκριμένο υποβρύχιο οι καταθέσεις υπαλλήλων της γερμανικής εταιρείας κάνουν λόγο για 10-12 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά και για τα τέσσερα το 2000 φέρεται να δόθηκαν ίσως και 50 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία που έρχονται από τη Γερμανία αναφέρουν ότι η Ferrostaal έδινε μέχρι και το 5% του κόστους της παραγγελίας για προμήθεια. Μέχρι το 1999 τα χρήματα δίνονταν κατευθείαν στους αξιωματούχους των διάφορων κρατών με τη μορφή «χρήσιμων πληρωμών».
Ιχνη Από εκεί και στο εξής μεσολαβούσαν δικηγόροι και διάφορες υπεράκτιες εταιρείες ώστε να χάνονται τα ίχνη της μίζας. Στην περίπτωση των υποβρυχίων, των οποίων το κόστος της παραγγελίας ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, μεσολάβησε μια εταιρεία στο Λονδίνο, η MFI στην οποία συμμετείχαν με 50% η Ferrostaal και η Thyssen Group. Από αυτήν έφυγαν χρήματα με την εποπτεία 60χρονου Ελληνα ο οποίος μοίραζε τις μίζες σε εταιρείες συμβούλων για να καταλήξουν στα πρόσωπα που θα μεσολαβούσαν για να ληφθούν οι «σωστές» αποφάσεις.
Από τις καταθέσεις προκύπτει ότι μίζες δόθηκαν σε Ελλάδα, Τουρκία, Πορτογαλία, Πακιστάν, Αργεντινή ενώ ειδικά για τη χώρα μας ένας μάρτυρας ανέφερε ότι ήταν έκπληκτοι που μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης ζητούσε τόσο υψηλές μίζες. Οι συνολικές πληρωμές δεν μπορούν να υπολογιστούν αλλά, όπως λέγεται, ήταν πολύ υψηλές δεδομένου ότι η Ferrostaal αγόρασε το 2001 τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Μετά τις νέες αποκαλύψεις, δημιουργείται μείζον πρόβλημα για την Ελλάδα η οποία θα πρέπει να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση για το τι τελικά συνέβη με τη σύμβαση 012Β/00 για τα 4 υποβρύχια.
Κι όλα αυτά ενώ βρίσκεται υπό δικαστική διερεύνηση η υπόθεση της Siemens ενώ έρευνα γίνεται για τις προμήθειες 1998-2008 του υπουργείου Μεταφορών από τη γερμανική Daimler (Mercedes). Αν όλα αυτά που καταγγέλλονται επιβεβαιωθούν τότε το σίγουρο είναι πως οι μίζες για πολλά χρόνια «έπεφταν βροχή» στη χώρα μας και πολλοί κρατικοί αξιωματούχοι έκαναν περιουσίες από το «λάδωμα» γερμανικών εταιρειών.

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

20100329 Στόχος η αλλαγή συνόρων στο Αιγαίο


Από τον σημερινό Ριζοσπάστη

Στόχος η αλλαγή συνόρων στο Αιγαίο

Οι εντεινόμενες τουρκικές προκλήσεις είναι πρόδρομα φαινόμενα όσων έχουν δρομολογηθεί στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, με ευθύνη των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ

Πρόδρομα φαινόμενα, που οι πρωταγωνιστές τους επιδιώκουν να οδηγήσουν σε διευθετήσεις στο Αιγαίο τέτοιες που θα διευκολύνουν την εύρυθμη λειτουργία του ΝΑΤΟ και θα δημιουργούν ένα καθεστώς ελληνοτουρκικής συνδιαχείρισης σε βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και της άμυνας της χώρας, αποτελούν οι τελευταίες τουρκικές προκλήσεις.

Αυτό που στην πραγματικότητα επιχειρείται, είναι η επιτάχυνση των εξελίξεων για ΝΑΤΟικού χαρακτήρα ρυθμίσεις στο Αιγαίο, καθώς εδραιώνεται μια συνολική αμφισβήτηση ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και προωθούνται τα σχέδια για «αποστρατιωτικοποίηση» των ελληνικών νησιών και διχοτόμησης του Αιγαίου με ΝΑΤΟική βούλα.

Το πλαίσιο αυτό της ΝΑΤΟικών προδιαγραφών αποστρατιωτικοποίησης του Αιγαίου, επιβεβαιώνεται και με όσα είπε την Παρασκευή στις Βρυξέλλες ο Τούρκος υπουργός αρμόδιος για θέματα της ΕΕ, Εγκεμέν Μπαγίς, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους της χώρας του, προανήγγειλε «θεαματικά αποτελέσματα» κατά τη διάρκεια της συνάντησης των δυο πρωθυπουργών στα τέλη Μάη - αρχές Ιούνη και έσπευσε να χαιρετίσει την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης «να αποκλείσει από τις στρατιωτικές παρελάσεις τα άρματα μάχης και τα βαρέα όπλα» συνδέοντας την πρωτοβουλία αυτή με την αποστρατιωτικοποίηση του Αιγαίου! «Αποκλεισμός - είπε - των βαρέων όπλων πρέπει να γίνει και στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο γιατί είναι περιοχές ειρήνης».

Είχε προηγηθεί τις προηγούμενες μέρες, την Τρίτη μέχρι και τα ξημερώματα της Τετάρτης, η πορεία της τουρκικής κορβέτες «Bafra», στο Αιγαίο, που έπλευσε έως τη Μακρόνησο και το Σούνιο, προβαίνοντας μάλιστα στην πρωτοφανή πρόκληση να ασκήσει εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων έλεγχο σε διερχόμενο ελληνικό εμπορικό πλοίο.

Στοχευμένες κινήσεις

Οι κινήσεις αυτές των τουρκικών πολεμικών πλοίων έχουν όπως δείχνουν τα πράγματα τριπλή στόχευση:

-- Η πρώτη σχετίζεται με την πάγια επιδίωξη της Αγκυρας για σταδιακή αποδυνάμωση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο θαλάσσιο και στον εναέριο χώρο του Αιγαίου, αλλά και επί των ελληνικών νησιών και νησίδων. Αυτό επιδιώκεται μέσω των θεωριών περί «γκρίζων ζωνών» και «αποστρατιωτικοποίησης» των νησιών, με απώτερο στόχο την προώθηση των αναθεωρητικών της σχεδίων, που οδηγούν μέχρι την αλλαγή συνόρων. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η συμφωνία του Ελσίνκι στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ το 1999 κάνει λόγο για «συνοριακές διαφορές» που πρέπει να επιλυθούν.

- Δεύτερη, είναι η στόχευση σε τακτικό - διπλωματικό επίπεδο. Με την είσοδο τουρκικών πολεμικών πλοίων μέχρι τα εσωτερικά ελληνικά χωρικά ύδατα, σε απόσταση βολής από την Αθήνα, η τουρκική πλευρά θέτει επί τάπητος και πιεστικά το όλο ζήτημα του επιχειρησιακού ελέγχου στο σύνολο του αιγιακού χώρου. Με τις τελευταίες προκλήσεις της, η τουρκική πλευρά στέλνει μήνυμα, πως όλο το Αιγαίο μέχρι τις ανατολικές ακτές της Εύβοιας, της Αττικής και της Πελοποννήσου τελεί υπό αμφισβήτηση. Επιδιώκει έτσι διαπραγμάτευση, βλέποντας στο βάθος τον 25ο Μεσημβρινό, τη νοητή γραμμή που διασχίζει στο μέσον το Αιγαίο, από Βορά προς Νότο, η οποία έχει οριστεί αυθαίρετα από την τουρκική πλευρά σαν γραμμή διχοτόμησης του Αιγαίου. Ανατολικά της γραμμής αυτής και εντός περιοχής ευθύνης της Τουρκίας θα βρίσκονται τα ελληνικά νησιά Λέσβος, Χίος, Σάμος, Ικαρία, Δωδεκάνησα κλπ., τα οποία θα είναι εγκλωβισμένα εντός τουρκικού χώρου ευθύνης. Εδώ να θυμίσουμε τη συμφωνία της Μαδρίτης, στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ, τον Ιούλη του 1997, όπου η Ελλάδα αναγνώριζε τα «νόμιμα ζωτικά συμφέροντα και ενδιαφέροντα» της Τουρκίας στο Αιγαίο.

- Η τρίτη στόχευση της τουρκικής πλευράς, είναι σε επιχειρησιακό επίπεδο. Με τα «ταξίδια» τους αυτά τα τουρκικά πολεμικά πλοία συγκεντρώνουν και μια σειρά χρήσιμα για τους τουρκικούς στρατιωτικούς σχεδιασμούς στοιχεία. Δοκιμάζουν τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, αποκομίζουν στοιχεία για τα ελληνικά ραντάρ ελέγχου του θαλάσσιου χώρου στην εσωτερική γραμμή άμυνας του ελλαδικού χώρου που είναι η ηπειρωτική Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι το πέρασμα του Καφηρέα, το στενό μεταξύ νότιας Εύβοιας και Ανδρου είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους. Το πέρασμα αυτό έχει στρατηγική σημασία για την έξοδο του ελληνικού στόλου προς το κεντρικό και το βόρειο Αιγαίο, τόσο για τα πλοία επιφανείας όσο και για τα υποβρύχια. Αποτελεί περιοχή υψηλού ενδιαφέροντος για τα τουρκικά υποβρύχια και έτσι δεν αποκλείεται τα τουρκικά πλοία σε αυτές τις «βόλτες» να συνοδεύονται και από υποβρύχια. Κατά το παρελθόν, στη διάρκεια των Παγκόσμιων Πολέμων, το στενό του Καφηρέα ήταν το θέατρο δράσης υποβρυχίων και πολεμικών πλοίων των εμπολέμων.

Με την μπαγκέτα του ΝΑΤΟ

Να σημειωθεί ότι ο έλεγχος που επιχείρησε να κάνει εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων σε ελληνικό εμπορικό πλοίο, για τα ΝΑΤΟικά δεδομένα είναι μια καθημερινότητα στο πλαίσιο της δράσης των «συμμαχικών» δυνάμεων στον ενιαίο χώρο δράσης που κινούνται. Με βάση τη ΝΑΤΟική λογική, δεν μπορεί να θεωρηθεί πρόκληση, αφού το πλοίο κινούνταν στον ενιαίο επιχειρησιακά χώρο, όπου αναπτύσσονται οι ΝΑΤΟικές επιχειρήσεις «αντιτρομοκρατικού πολέμου».

Επρόκειτο για μια επιχείρηση κατά τα πρότυπα των νηοψιών που κάνουν τα ΝΑΤΟικά πλοία, από κοινού ελληνικά και τουρκικά, στα πλαίσια της επιχείρησης «καταπολέμησης της τρομοκρατίας». Το τουρκικό πολεμικό πλοίο ζήτησε από το εμπορικό πλοίο στοιχεία δρομολογίου (λιμένα κατάπλου, απόπλου, όνομα), δηλαδή όλα όσα προηγούνται μιας νηοψίας.