Τρίτη 15 Ιουλίου 2008

Ποιο ΕΘΝΟΣ και ποια ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ;

Έπεσα επάνω στο ακόλουθο άρθρο και το σχολίασα συνοπτικά με εμβόλιμες παρατηρήσεις και δυο φωτοαντιγραφα.
ΣΓΣ

Αν οι Σκοπιανοί είναι προκλητικοί, τότε ο Αντώνης Καρκαγιάννης, αρχισυντάκτης της νεοδημοκρατικής Καθημερινής, ο οποίος λέει πως "υπάρχει Σλαβομακεδονικό έθνος" και "η Ελλάδα ευθύνεται για την εθνοκάθαρση των Σλαβομακεδόνων", τι είναι;

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_13/07/2008_277588

20080713 Συνείδηση των Σλαβομακεδόνων για το έθνος και τη γλώσσα

Γραφει ο Aντωνης Kαρκαγιαννης

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι οι Σλαβομακεδόνες όχι μόνο δεν αρνούνταν τη σλαβική τους καταγωγή, αλλά αντιθέτως σε αυτήν στήριζαν τη διεκδίκησή τους να αναγνωρισθούν ως ιδιαίτερο έθνος. Ο Σταύρος Λυγερός, στο πρόσφατο βιβλίο του «Εν ονόματι της Μακεδονίας» (εκδ. Λιβάνη), αναφέρει ότι σε έκθεσή του το Στέιτ Ντιπάρτμεντ στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 αναφέρεται σε Σλαβομακεδόνες και όχι σε «Μακεδόνες».Τότε η ελληνική διπλωματία ανησύχησε και έσπευσε να προβεί σε διάβημα διαμαρτυρίας. Σήμερα, μάλλον θα πρέπει να το έχει μετανιώσει που δεν έσπευσε να υιοθετήσει αυτήν την ονομασία. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί είναι ιστορικά αληθινή. Σλαβομακεδόνες είναι οι Σλάβοι που από αιώνες κατοικούν σε ένα τμήμα της αρχαίας Μακεδονίας. Πολύ αργότερα, οι εθνικιστές των Σκοπίων ανακάλυψαν ότι ... κατάγονται από τον Φίλιππο και τον Μεγάλο Αλέξανδρο και εκσλαβίστηκαν στο πέρασμα των αιώνων. [Δηλαδή οι Σκοπιανοί προϋπήρχαν των Μακεδόνων; ] Σλαβομακεδόνες και Σλαβομακεδονία νομίζω πως θα ήταν δύο ονόματα που προκύπτουν από την ιστορία τους, είναι δηλαδή αληθινά.

Το ίδιο και η γλώσσα τους. Είναι αναμφισβήτητα σλαβική. Μερικοί υποστηρίζουν ότι είναι παραφθορά της βουλγαρικής. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι είναι αρχέτυπη σλαβική γλώσσα, προγενέστερη της σερβικής και της βουλγαρικής, με την οποία πράγματι παρουσιάζει πολλές συγγένειες και ομοιότητες. Αυτή η γλώσσα ως το 1949 ήταν μόνο προφορική. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι ήταν μεγάλο κατόρθωμά τους να της δώσουν γραφή και με αυτή τη γραφή να εκδώσουν λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, εφημερίδες και περιοδικά. Και κυρίως να την διδάξουν στα σχολεία όλων των βαθμίδων.

Με αυτούς τους όρους έχουν κάθε δικαίωμα να στηρίξουν την ταυτότητα του έθνους και της γλώσσας. Η αναζήτηση ενός ιστορικού DNA που αντέχει και ανανεώνεται επί 2.500 χρόνια είναι τουλάχιστον γελοία. Όχι μόνο για αυτούς, αλλά για κάθε σύγχρονο λαό.

Κάπως διαφορετικό είναι το πρόβλημα της σλαβομακεδονικής μειονότητας. Όπως πάλι σημειώνει ο Σταύρος Λυγερός στο βιβλίο του, η αρχαία Μακεδονία ήταν χώρα πολυεθνική, όπως σχεδόν όλα τα Βαλκάνια, όπως και κάθε άλλη περιοχή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι Οθωμανοί δεν γνώριζαν και δεν αναγνώριζαν άλλον διαχωρισμό μεταξύ των λαών πλην του θρησκευτικού. Οι υπήκοοι της Αυτοκρατορίας ήταν Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί ή Εβραίοι.

Ως τις αρχές του 20ού αιώνα στο έδαφος της αρχαίας Μακεδονίας ζούσαν συμπαγείς πληθυσμοί Σλαβομακεδόνων με τη γλώσσα τους, τις παραδόσεις τους και τις περιουσίες τους. Όπως ζούσαν Έλληνες, Τούρκοι, Εβραίοι και άλλοι. Μετά το 1922 και την ανταλλαγή των πληθυσμών η σύνθεση του πληθυσμού στο ελληνικό τμήμα της Μακεδονίας άλλαξε ριζικά. Οι ελληνόφωνοι πληθυσμοί, σχεδόν παντού, αποτελούσαν την πλειοψηφία. Ήταν σαφώς ένα είδος «εθνοκάθαρσης» για την οποία όμως δεν ευθύνεται αποκλειστικά η Ελλάδα. Ευθύνεται όμως και η Ελλάδα...

[Παρατηρείται ότι ο γράφων μετατοπίζεται από τον θρησκευτικό διαχωρισμό στον εθνοτικό διαχωρισμό. Δηλαδή, ενώ στην προηγούμενη παράγραφο αναφέρει ότι οι λαοί που κατοικούσαν στα Βαλκάνια ήσαν Μουσουλμάνοι, Χριστιανοί και Εβραίοι, στην αμέσως επόμενη παράγραφο μας ομιλεί για Σλαβομακεδόνες, Έλληνες, Τούρκοι, Εβραίοι και άλλοι. Στη συνέχεια ενώ ομιλεί για την ανταλλαγή των πληθυσμών και τη συντελεσθείσα «εθνοκάθαρση» δεν μας λέει ότι η ανταλλαγή των πληθυσμών έγινε με βάση το θρήσκευμα και όχι την εθνότητα. Και συγκεκριμένα :


Συνθήκη της Λωζάνης: Σύμβασις Περί ανταλλαγής των Ελληνικών και Τουρκικών πληθυσμών



VI. ΣΥΜΒΑΣΙΣ ΠΕΡΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ

Άρθρον 1.

Από της 1ης Μαΐου 1923, θέλει διενεργηθή η υποχρεωτική ανταλλαγή των Τούρκων υπηκόων, ελληνικού ορθοδόξου θρησκεύματος, των εγκατεστημένων επί των τουρκικών εδαφών, και των Ελλήνων υπηκόων, μουσουλμανικού θρησκεύματος, των εγκατεστημένων επί των ελληνικών εδαφών.

Τα πρόσωπα ταύτα δεν θα δύνανται να έλθωσιν ίνα εγκατασταθώσιν εκ νέου εν Τουρκία ή αντιστοίχως εν Ελλάδι, άνευ της αδείας της Τουρκικής Κυβερνήσεως ή αντιστοίχως της Ελληνικής Κυβερνήσεως.

]

Παρά την «εθνοκάθαρση», [Για ποια ενθοκάθαρση μας ομιλεί; Μας πετάει ένα όρο χωρίς να τον ορίζει και να τον τεκμηριώνει. Προϋπόθεση για την εθνοκάθαρση είναι η ύπαρξη «έθνους» και η «κάθαρση» (βίαιη εξόντωσή) του. Στην προκείμενη περίπτωση έχουμε κάτι τέτοιο; Και αν υπάρχει ποιο είναι;] κυρίως στη Δυτική Μακεδονία παρέμειναν αρκετοί Σλαβομακεδόνες, που έτσι ονόμαζαν τους εαυτούς των και διεκδικούσαν τη μακεδονική γη [Πότε; ], όπου γεννήθηκαν οι ίδιοι και οι πρόγονοί τους. Ο Σταύρος Λυγερός γράφει ότι μέρος αυτών «με ελληνική εθνική συνείδηση» αφομοιώθηκε με τους Έλληνες. Δεν διευκρινίζει τι εννοεί ως ελληνική εθνική συνείδηση [Ο Σταγιρίτης Μακεδών Αριστοτέλης έχει δώσει τον ορισμό ]. Κατά τη γνώμη μου δεν ενσωματώθηκαν «από συνείδηση». Δύο δρόμοι ενσωμάτωσης υπήρχαν: ο ποικίλος κρατικός καταναγκασμός και η συμμετοχή σε κοινή οικονομική και κοινωνική ζωή με το πιο δυναμικό πληθυσμιακό τμήμα της περιοχής, τους ελληνόφωνους. Δυστυχώς, οι περισσότερες ελληνικές κυβερνήσεις γνώριζαν καλά τον εύκολο δρόμο, τον καταναγκασμό [Πως τους κατανάγκασαν; Έτσι πετάμε λέξεις και ότι μείνει;]. Παραμέλησαν τον άλλο δρόμο, τον πιο δύσκολο, αλλά αυθόρμητο και αποτελεσματικό.

Η σύνθεση του πληθυσμού αλλοιώθηκε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Ο τυχοδιωκτισμός του Ν. Ζαχαριάδη, προκειμένου να προσελκύσει ή να επιστρατεύσει Σλαβομακεδόνες μαχητές, τον οδήγησε στη γνωστή θέση για τη συγκρότηση της «λαϊκής δημοκρατίας της Μακεδονίας» ως ανεξάρτητου κράτους, που θα απαρτιζόταν από τα τρία τμήματα, το ελληνικό, το γιουγκοσλαβικό και το βουλγαρικό. Και στο πλαίσιο αυτού του νεφελώδους κράτους οι Σλαβομακεδόνες υποτίθεται ότι θα εύρισκαν την εθνική τους αποκατάσταση!

Οι τυχοδιωκτισμοί και οι ανοησίες του Νίκου Ζαχαριάδη και του στελεχικού πυρήνα του ΚΚΕ δεν έβλαψαν την ελληνική Μακεδονία. Αντιθέτως, αποτέλεσαν ισχυρότατο λόγο συσπείρωσης γύρω από το εθνικό κέντρο, την κυβέρνηση των Αθηνών, και τον εθνικό στρατό. Αν κρίνουμε από το αποτέλεσμα, το μόνο βέβαιο από εκείνη την εποχή είναι ότι εκατοντάδες κομμουνιστές καταδικάσθηκαν και εκτελέσθηκαν αρνούμενοι να αποκηρύξουν τον τυχοδιωκτισμό και την ανοησία του Ν. Ζαχαριάδη.

[Μην τα ρίχνουμε όλα στον Ζαχαριάδη. Αν διαβάσουμε τα δυο φωτοαντίγραφα που ακολουθούν θα διαπιστωθεί ότι αυτή είναι παγία θέση και τακτική των αριστερών δυνάμεων αυτού του τόπου, όπως επιβεβαιώνεται και με την πρόσφατη πράξη τους να συνεορτάζουν με τους Σκοπιανούς στις Πρέσπες και να τους αποκαλούν «Μακεδονία» ]

Μετά την ήττα της ανταρσίας παίχθηκε η τελευταία πράξη του δράματος. Πολλοί Σλαβομακεδόνες από την Ελλάδα, άλλοι επειδή είχαν προσχωρήσει στην ανταρσία, άλλοι από φόβο και άλλοι βιαίως, εκπατρίσθηκαν και οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στη «λαϊκή δημοκρατία της Μακεδονίας», που τότε ανήκε στην Ομόσπονδη Γιουγκοσλαβία.

Θα ήταν ευχή όλων τα γεγονότα να σταματήσουν στο σημείο αυτό και το αποτέλεσμά τους να θεωρηθεί τετελεσμένο. Φοβάμαι ότι δεν θα σταματήσουν, ανεξάρτητα από πιθανή συμφωνία για το όνομα. Ο εκπατρισμός του 1949 εύκολα μπορεί να μετονομασθεί σε «πολιτική δίωξη» και να προκύψουν διεκδικήσεις επανόδου ή επαναπατρισμού και να ακολουθήσουν άλλες διεκδικήσεις για την αναγνώριση σλαβομακεδονικής μειονότητας και για την επιστροφή δημευθέντων περιουσιών. Ιδιαίτερα το τελευταίο, καλό είναι να το σκεφτόμαστε από τώρα και έγκαιρα να χαράξουμε την πολιτική μας σύμφωνα με τα νέα ευρωπαϊκά δεδομένα...

Στο ακόλουθο GROUP :
http://n1035kke.googlegroups.com/
βλέπε
19430710 ΠΕΤΡΙΤΣΙ ΒΑΛΚΝΙΚΗ ΕΝΩΣΙΣ ΣΟΒΙΕΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΩΝ.doc

1 σχόλιο:

  1. Σχόλιο nd δια χειρός ΣΓΣ:
    Όταν ένα κράτος δέχεται τις ίδιες "βλακώδεις" αξιώσεις από όλους τους γείτονές του, τότε αυτό 2 πράγματα μπορεί να σημαίνει:
    1) έχει βλάκες γείτονες
    2) έχει πανέξυπνους και παμπόνηρους γείτονες, που βλέποντας την ΔΙΚΗ ΤΟΥ τη βλακεία, βρίσκουν αφορμές και λένε ό,τι θέλουν, πιστεύοντας ότι στο τέλος ΣΙΓΟΥΡΑ κάτι θα κερδίσουν...

    Δεν μπορώ να σας απαντήσω αν υπήρξε παιδομάζωμα ή όχι, γιατί δεν είχα γεννηθεί τότε, αλλά και δεν ξέρω τώρα σε ποιό βιβλίο ιστορίας να ανατρέξω. Σε αυτό που ομιλεί περί συνωστισμού των ελλήνων στην Σμύρνη ή σε αυτό που μιλάει για την αγαθή και πολύτιμη βοήθεια των μεγάλων δυνάμεων, τόσο κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 21, όσο και κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο;;; Και ποιών μεγάλων δυνάμεων, των από δώ ή μήπως των από κει?

    Μπορώ όμως να σας διαβεβαιώσω για τα παρακάτω:

    1) Οι μισοί τουλάχιστον Έλληνες που ζούν στη Φλώρινα και είναι απάνω από 70 χρονών, μιλούν τα Σλαυομακεδόνικα, χωρίς να θεωρούν ότι δεν είναι Έλληνες. Αντίθετα, είναι και νιώθουν απόλυτα έλληνες.Οι μισοί κάτοικοι του Νομού Φλώρινας έχουν συγγενείς - ακόμα και αδέλφια - μέσα στα Σκόπια.
    2) Το κράτος - ο αιώνιος αυτός αντίπαλος του εαυτού του, ο μεγαλύτερος αντίπαλος όλων - κατατρέχει τους κατοίκους των παραμεθώριων περιοχών, μην αναγνωρίζοντάς τους τις περιουσίες τους. Αντίθετα, τις πουλάει με ευκολία σε Σκοπιανούς, που ζουν πια στον Άγιο Γερμανό στις Πρέσπες και σε Αλβανούς που ζουν στους Ψαράδες στις Πρέσπες.Εκεί είναι ακόμα πιο φανερή η βλακεία του κράτους, γιατί αν πας κινδυνεύεις να σε φάνε ζωντανό, ειδικά το βράδυ.
    3) Στον Άγιο Γερμανό ζουν άνθρωποι που είχαν εκδιωχθεί όταν ήταν μικρά παιδιά και είχαν φτάσει , μετά από πολλά βάσανα στην τότε Σοβιετική Ένωση.΄Δεν έφυγαν μόνοι τους, τους έστειλε το ίδιο το ελληνικό κράτος, επειδή είχαν χαρακτηρισθεί αριστεροί. Και για να μεγαλώσει την αποτελεσματικότητα της ενέργειας αυτής, το ελληνικό κράτος επαίνεσε την προσφιλή του τακτική, της επιβράβευσης δηλαδή των χαφιέδων, που έναντι πινακίου φακής έδιναν κάποιον για αριστερό, ήταν δεν ήταν.
    4) Οι άνθρωποι αυτοί ξαναγύρισαν και είναι πρόσφυγες στην ίδια τους την Πατρίδα. Με τα μάτια μου είδα άνθρωπο να παίζει τάβλι με τον χαφιέ που έδωσε τη μάνα του και την συνέλαβαν, ενώ ήταν έτοιμη να γεννήσει το παιδί της. Το οποίο μεγάλωσε στο Γεντί-Κουλέ και μετά στη Σιβηρία.
    5) Το περιβόητο "εμπάργκο" προς τα Σκόπια, επινόηση Αθηναίων χορτάτων πολιτικών, άφησε πελείως άνεργους τους κατοίκους των παραμεθώριων περιοχών, οι οποίο για να ζήσουν, πουλούσαν μέχρι τότε πλαστικές λεκάνες, ποτιστήρια και καλσόν παράνομα στα Σκόπια. Έκτοτε οι ρόλοι άλλαξαν, οι Σκοπιανοί πωλούν στους ξεχασμένους Έλληνες και με τα λεφτά που βγάζουν, αλλά και με τη βοήθεια του Σκοπιανού - κατά τα άλλα - "ψευδοκράτους", έρχονται και αγοράζουν σπίτια στα σύνορά μας.
    6) Η ερήμωση των ακριτικών περιοχών - στρατιωτική και ατυνομική - δίνει την ευκαιρία στους Σκοπιανούς να αλωνίζουν στα σύνορά μας, τρομοκρατώντας τους έλληνες κατοίκους, που πεινασμένοι και ανήμποροι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Ναρκωτικά, Trafficing, και ό,τι άλλο, βρίσκει εύκολη δίοδο από τα ελληνικά διάτρυτα σύνορα.

    Όμως εμείς είμαστε Ευρώπη! Δεν είμαστε ελληνάρες! Είμαστε σοβαροί και politically correct! Αυτά είναι άλλων εποχών! Τώρα είμαστε πολιτισμένοι! Με μίζες, Grand Cherokee, Range Rover, φούρνο μικροκυμάτων Siemens και - πάνω από όλα - μία μακαριότητα ότι και καλά δεν τρέχει τίποτα. Ο από μηχανής Θεός θα μας σώσει πολλές φορές ακόμη...

    Αλήθεια, η Ιταλία, η Γερμανία, η Δανία, η Γαλλία δεν είναι Ευρώπη;;; Που πνίγουν τους λαθρομετανάστες ή τους φυλακίζουν σε κελλιά που δεν ξέρουμε που είναι, όταν τους πιάσουν;;; Ή μηπως εμείς είμαστε πιο Ευρωπαίοι από αυτούς;;;;

    Αλλά μη σκιάζεστε! Όταν κάποια στιγμή και οι Σκοπιανοί θα μας έχουν στα τέσσερα και θα ασελγούν - μεταφορικά ή κυριολεκτικά - σε βάρος μας, εμείς με την αθάνατη ελληνική λεβεντιά που μας χαρακτηρίζει, με τον αέρα του "τσαρούχι-λεβεντια-φουνταφές", θα γυρνάμε ο ένας στον άλλον και με περισσή περηφάνεια θα λέμε:

    - Πονάνε ωρέ τα παλλικάρια;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή