Παρασκευή, 8 Απριλίου 2011

fimotro: ΣΙΑ ΚΑΤΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!

Που και που στο site του Κίτσου, εκτός από τις αμπελοφιλοσοφίες κολλητών του, φιλοξενούνται μερικά αξιόλογα άρθρα. Ένα από αυτά αναρτήθηκε σήμερα και το υπογράφει η Σία Κοσιώνη. Ας το...
διαβάσουμε λοιπόν :
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ, Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΝΙΓΕΤΑΙ
Γράφει η Σία Κοσιώνη
"Θα περίμενε κανείς στο «πιο κρίσιμο» αυτό δίμηνο –που διαδέχτηκε «το πιο κρίσιμο» τρίμηνο- η κυβέρνηση να λειτουργεί σαν προγραμματισμένο, ακούραστο ρομπότ. Αντιθέτως, κανείς, νομίζω, δε θα στοιχημάτιζε σήμερα τα λεφτά του για το πώς θα είναι τα πράγματα στη χώρα τον επόμενο μήνα.
Τελικώς, ένα χρόνο σχεδόν μετά την υπογραφή του μνημονίου, δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν. Ή καμία χρονική περίοδος δεν ήταν αρκετά κρίσιμη ή καμία δεν αντιμετωπίστηκε ως κρίσιμη. Κι επειδή το πρώτο σίγουρα δε συνέβη, διερωτώμαι τι είναι αυτό που κάνει μία κυβέρνηση να μην αντιμετωπίζει κρίσιμες περιόδους ως… κρίσιμες.
Δυστυχώς, η ιστορία δείχνει ότι ελάχιστα από τα μέτρα που υιοθετήθηκαν τον τελευταίο χρόνο έχουν αποδώσει, πολλές σοβαρές μεταρρυθμίσεις καρκινοβατούν και κανείς πλέον δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια σε ποιο περιβάλλον θα «γιορτάσουμε» σε λίγες μέρες την «επέτειο του Καστελόριζου».
Όσο τα μέτρα δεν αποδίδουν η οικονομία βουλιάζει. Όσο η οικονομία βουλιάζει η κυβέρνηση πνίγεται. Και όσο η κυβέρνηση πνίγεται τα σενάρια αναδύονται.
Πολύ σύντομα θα πρέπει να έχουν καταρτισθεί, εγκριθεί και ψηφισθεί τρεις κρίσιμες πρωτοβουλίες. Το μεσοπρόθεσμο σχέδιο της περιόδου 2012 – 2015, το πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων και το Εθνικό Σχέδιο για την Ανάπτυξη.
Όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον αφόρητων πιέσεων. Πιέσεις από την αντιπολίτευση που βλέπει το αντιμνημονιακό στοίχημα, επιτέλους, να βγαίνει. Πιέσεις από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ που δυσανασχετεί σε οποιαδήποτε προοπτική λήψης νέων μέτρων. Πιέσεις από κυβερνητικά στελέχη που αντιστέκονται στο λέκιασμα του πολιτικού τους μέλλοντος από αντιδημοφιλείς αποφάσεις. Πιέσεις από την κοινωνία που νιώθει ότι όλες οι θυσίες πάνε στο βρόντο. Πιέσεις από τις αγορές που προεξοφλούν τη χρεοκοπία της χώρας.
Τι θα κάνει λοιπόν ο Παπανδρέου;
Μετά τη Σύνοδο Κορυφής, γεγονός είναι ότι έχει επιδείξει ασυνήθιστη για τον ίδιο διάθεση να συντονίσει και να εμψυχώσει την αποδιοργανωμένη κυβέρνησή του, συγκαλώντας σε καθημερινό επίπεδο συσκέψεις, διυπουργικές επιτροπές και υπουργικά συμβούλια.
Αν η προσπάθεια αυτή στεφθεί από επιτυχία θα φανεί σύντομα. Ποιος μπορεί, όμως, να είναι, αλήθεια, αισιόδοξος ότι οι υπουργοί που δεν κατάφεραν μέχρι σήμερα -και σε λιγότερο πιεστικές συνθήκες μάλιστα- να φέρουν εις πέρας το κυβερνητικό πρόγραμμα (είτε από απροθυμία είτε από ανικανότητα) θα τα καταφέρουν τώρα; Κι αν οι τονωτικές ενέσεις του πρωθυπουργού λύσουν το πρόβλημα της απροθυμίας, αυτό της ανικανότητας ορισμένων θα παραμένει.
Θα το λύσει μέσα από έναν ανασχηματισμό, με έμφαση, όπως λέγεται, στην αναδιαμόρφωση του οικονομικού επιτελείου; Πολλοί είναι εκείνοι που πλέον δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μία κίνηση αναδόμησης, θα σταθεί ικανή να διοχετεύσει φως στις κυβερνητικές χαραμάδες. Αστειευόμενοι δε, κάποιοι, λένε πως οι εποχές που οι βουλευτές περίμεναν πάνω από τα τηλέφωνα έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Στον πρώτο ψίθυρο περί ανασχηματισμού θα σπεύσουν να τα απενεργοποιήσουν!
Σε ποια πρόσωπα θα αναθέσει ο πρωθυπουργός τα νευραλγικά κυβερνητικά πόστα; Και ακόμη, και αν αυτά βρεθούν, εντός ή ακόμη και εκτός πολιτικού πλαισίου, με ποιους μηχανισμούς και πόσο γρήγορα θα μπορέσουν να φέρουν τα αποτελέσματα για τα οποία επείγεται η κυβέρνηση;
Το πιο πρόσφατο σενάριο, θέλει τον Γιώργο Παπανδρέου να παίζει το τελευταίο του χαρτί στην ψήφιση του μεσοπρόθεσμου σχεδίου στη Βουλή, για την οποία η κυβέρνηση έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ζητήσει αυξημένη πλειοψηφία. Η κίνηση είναι υψηλού ρίσκου.
Για να συγκεντρώσει τις 180 ψήφους θα πρέπει αφενός μεν να τύχει της στήριξης σύσσωμης –ή αν όχι, ανεπαισθήτως τραυματισμένης- της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ, πράγμα διόλου δεδομένο, αφετέρου να πάρει μαζί της ένα κομμάτι της αντιπολίτευσης.
Η επιτυχία αυτού του σχεδίου θα συνιστούσε πολιτικό θρίαμβο, που θα επέτρεπε στην κυβέρνηση να προχωρήσει στο μέλλον με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στην εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης, έχοντας τις πλάτες της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Πολλοί, μάλιστα, προεξοφλούν την πρόκληση σοβαρού ρήγματος στη ΝΔ, με μερίδα βουλευτών να διαφοροποιούνται από το σίγουρο «όχι» της ηγεσίας.
Αυτό είναι το ένα σενάριο. Το άλλο, είναι οι 180 ψήφοι να μη συγκεντρωθούν, η κυβέρνηση να καταρρεύσει και να πάμε σε πρόωρες εκλογές.
Και τότε, όλα θα βρεθούν στον αέρα. Η διόγκωση της κοινωνικής δυσαρέσκειας καθιστά εξαιρετικά αβέβαιη την επανεκλογή μιας αυτοδύναμης κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Μοιραία, ως μόνη λύση θα αναδυθεί η συναίνεση. Αυτή, δηλαδή, που έχουμε βαρεθεί να κηδεύουμε σε αυτή τη χώρα.
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα διαμορφωθούν οι πολιτικοί συσχετισμοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Κανείς Έλληνας πολίτης δεν αντέχει, όμως, να σκεφτεί ότι μπορεί δίπλα στο οικονομικό να προστεθεί και ένα σοβαρό πολιτικό αδιέξοδο που πιθανόν να οδηγήσει τη χώρα σε ακυβερνησία, μετατρέποντας σε χαρτοπόλεμο θυσίες, μνημόνια, σχέδια και προγράμματα. Το παρακάτω, καλύτερα να μην το σκεφτόμαστε.
Το ερώτημα, λοιπόν, επανέρχεται. Τι θα κάνει ο Γιώργος Παπανδρέου; Πώς θα εξοβελίσει τη σύγχυση, την ασυνεννοησία και την αναποφασιστικότητα;
Η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή. Η επεξεργασία των σεναρίων δείχνει ότι μπορεί να γίνει ακόμη περισσότερο.
Δεν έχω καμία διάθεση να καταστροφολογήσω, όμως η ακινησία και η αμηχανία της κυβέρνησης παύουν πλέον να προβληματίζουν και αρχίζουν να τρομάζουν. Και θα δεχόμουν ευχαρίστως τον τίτλο της «σειρήνας της καταστροφολογίας», αν στο τέλος της ημέρας ο Γιώργος Παπανδρέου αποδεικνύονταν ο πολυμήχανος, ατρόμητος Οδυσσέας που απέναντι σε όλα τα στοιχιά, τους θεούς και τους δαίμονες, θα μας οδηγήσει με ασφάλεια στην Ιθάκη".

http://fimotro.blogspot.com/2011/04/blog-post_6091.html

Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

kathimerini.gr | Αρθρο Σημίτη στην «Κ»: Συνεννόηση για σχέδιο ρεαλιστικό

kathimerini.gr | Αρθρο Σημίτη στην «Κ»: Συνεννόηση για σχέδιο ρεαλιστικό


Αρθρο Σημίτη στην «Κ»
Συνεννόηση για σχέδιο ρεαλιστικό
«Η κυβέρνηση ασκεί πολιτική “βλέποντας και κάνοντας”»
Την ανάγκη η κυβέρνηση να υιοθετήσει σαφή, πειστική και μακροπρόθεσμη πολιτική και οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις να επιδείξουν μεγαλύτερη αίσθηση συνευθύνης προκειμένου «μέσα από μία συνεννόηση να προκύψει ένας σχεδιασμός ρεαλιστικής εξόδου από την κρίση» υπογραμμίζει ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης με άρθρο του στην «Κ». «Η κυβέρνηση ακολουθεί μία πολιτική «βλέποντας και κάνοντας», με χρονικό ορίζοντα ένα έως δύο χρόνια» εκτιμά ο κ. Σημίτης και επισημαίνει ότι «ασάφειες που παραμένουν και δεν διευκρινίζονται, μπορεί να οδηγήσουν τη χώρα σε μεγαλύτερη ακόμη αστάθεια». Αναφέρεται επίσης στο ενδεχόμενο της αναδιάρθρωσης του χρέους, τονίζοντας ότι με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 25ης Μαρτίου, αυτή καθιερώθηκε «ως μέσο για τον περιορισμό του υπερβολικού χρέους μιας χώρας». Προσθέτει δε ότι «μπορεί να τεθεί ως προϋπόθεση της χορήγησης βοήθειας από τον νέο Μηχανισμό και έτσι να επιβληθεί σε μία χώρα». Τέλος, επισημαίνει το πρόβλημα ρευστότητας των τραπεζών, τονίζοντας ότι «όσο πάσχει η αξιοπιστία της χώρας, η διεθνής αγορά θα αρνείται να τις δανείζει» και χαρακτηρίζει μη ρεαλιστικό τον στόχο είσπραξης 50 δισ. ευρώ από τις αποκρατικοποιήσεις έως το 2015.



Σημίτης: Το Πρόγραμμα δεν βγαίνει....

Reporter.gr

11:49

Για "απορίες που ζητούν πειστική απάντηση" κάνει λόγο ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης σε ολοσέλιδο άρθρο του που δημοσιεύεται σήμερα στην Κυριακάτικη Καθημερινή (κυκλοφορεί εκτάκτως, λόγω της τετραήμερης απεργίας που κήρυξε η ΕΣΗΕΑ). Μεταξύ άλλων, ο κ. Σημίτης τονίζει ότι η Ευρωπαϊκή Σύνοδος Κορυφής της 25ης Μαρτίου δεν έδωσε πειστική απάντηση στην κρίση, ούτε για την Ελλάδα, ούτε και για την Ευρωζώνη.
Επίσης, ο πρώην πρωθυπουργός υποστηρίζει ότι οι στόχοι που καλείται να επιτύχει η χώρα μας προκειμένου να μειώσει το χρέος της (τεράστιο πρωτογενές πλεόνασμα, ετήσια μείωση του χρέους κατά 1/20) δεν είναι ρεαλιστικοί, αφού δεν έχουν επιτευχθεί ποτέ στο παρελθόν. Επισημαίνει όμως ότι οι στόχοι αυτοί είναι πλέον δεσμευτικοί και η Ελλάδα έχει ήδη δώσει τη συναίνεσή της, στην πρόσφατη Σύνοδο. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τα όσα υποστηρίζει ο κ. Σημίτης, η αντίληψη που επικρατεί στις Βρυξέλλες σχετικά με τη δυνατότητα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού να αγοράζει κρατικά ομόλογα στην πρωτογενή αγορά είναι διαφορετική από την αντίληψη που έχει η Ελληνική κυβέρνηση, καθώς το συγκεκριμένο μέτρο θεωρείται έκτακτο και επομένως περιορισμένης χρονικής διάρκειας. Εξάλλου, ο στόχος της εξοικονόμησης 50 δισεκατομμυρίων από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας δεν είναι ρεαλιστικός.
Εν ολίγοις, ο πρώην πρωθυπουργός προτείνει να δούμε λύσεις που μέχρι σήμερα θεωρούσαμε "απορριπτέες", υπονοώντας την αναδιάρθρωση, η οποία μπορεί "και να μας επιβληθεί" μετά τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στις 25 Μαρτίου.
Τέλος, ο κ. Σημίτης, υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση κινείται σε μία τακτική του τύπου "βλέποντας και κάνοντας", η οποία δικαιολογείται εν μέρει από τη ρευστότητα που επικρατεί στο Ευρωπαϊκό πολιτικό σκηνικό, αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική που πρέπει να έχει η χώρα μας.


Καταδικάστηκε σε 12μηνη φυλάκιση με τριετή αναστολή

Έκπτωτος περιφερειάρχης ο Παναγιώτης Ψωμιάδης!

web only
07/04/2011  17:44
25
http://img.protothema.gr/8B88E63856579D0478D207979A287D3A.jpg
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Ένοχος και σε δεύτερο βαθμό για παράβαση καθήκοντος κρίθηκε από το Πενταμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας καταδικάζεται σε 12μηνη φυλάκιση με τριετή αναστολή.

Νομικοί κύκλοι, εξηγώντας τις συνέιες αυτής της απόφασης, σημειώνουν ότι ο περιφερειάρχης θα τεθεί σε αργία και θα χάσει το δικαίωμα να θέσει υποψηφιότητα για οποιαδήποτε δημόσια θέση, ακόμα και σε περίπτωση που προσφύγει στον Άρειο Πάγο για αναίρεση της απόφασης.

Η πλευρά Ψωμιάδη, πάντως, υποστηρίζει ότι πρέπει να διατηρήσει το αξίωμά του, διότι τέλεσε το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, όταν ήταν νομάρχης. «Έδρασα καθ’ όλα νόμιμα» υποστήριξε ο κ.Ψωμιάδης στην απολογία του, αρνούμενος τις κατηγορίες.

Ο κ. Ψωμιάδης είχε καταδικαστεί πρωτόδικα σε φυλάκιση ενός έτους με αναστολή τριών χρόνων, έπειτα από καταγγελίες υψηλόβαθμου στελέχους της νομαρχίας για παράνομη μείωση προστίμων σε πρατηριούχο που νόθευε καύσιμα.

Ως νομάρχης, τότε, ο κ. Ψωμιάδης είχε μειώσει τα πρόστιμα από τις 89.000 ευρώ σε 5.000 ευρώ, ενώ ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου νόθευε τα καύσιμα κατ' εξακολούθηση και μέσα στο πρατήριό του λειτουργούσε παράνομο εργαστήριο αποχρωματισμού και νοθείας πετρελαίου θέρμανσης.

tromaktiko: Έκλεψαν εκρηκτικά από το Πολεμικό Ναυτικό

tromaktiko: Έκλεψαν εκρηκτικά από το Πολεμικό Ναυτικό

Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

Έκλεψαν εκρηκτικά από το Πολεμικό Ναυτικό

Έκλεψαν εκρηκτικά από το Πολεμικό Ναυτικό Σύμφωνα με πληροφορίες εκλάπη εκρηκτική ύλη (ΤΝΤ) από δυο πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Όπως αναφέρει η Ελευθεροτυπία το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ανακοίνωσε πως....
σε τακτικό έλεγχο των υλικών υπονομεύσεως στα πλοία «Αύρα» ΚΑΙ «Αηδών», παρατηρήθηκε διάρρηξη στις αποθήκες εκρηκτικών. Από την καταμέτρηση βρέθηκε ότι έλειπε κάποια ποσότητα υλικού. Αμέσως ενημερώθηκε η διοίκηση και η Εισαγγελία του Ναυτοδικείου που διέταξε ΕΔΕ. Παράλληλα ενημερώθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ.

Τετάρτη, 6 Απριλίου 2011

Οι δηλώσεις του Μπουλέντ Αρίντς και η τουρκική υπεροψία - Capital.gr

Οι δηλώσεις του Μπουλέντ Αρίντς και η τουρκική υπεροψία - Capital.gr
Του Κώστα Ράπτη

Πολύς λόγος έγινε ήδη για τα αίτια που οδήγησαν τον αντιπρόεδρο της τουρκικής κυβέρνησης Μπουλέντ Αρίντς να διακηρύξει σε ομιλία του στην Ούρφα ότι «οι Έλληνες έχουν ένα χρέος ύψους 1 τρισ. και σύντομα θα αρχίσουν να ζητιανεύουν». Η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι απλώς το πιστεύει…

Ούτως ή άλλως ο Αρίντς (τιμώντας την… παράδοση των αντιπροέδρων της Νοτιοανατολικής Μεσογείου) έχει πολλές φορές ξεσηκώσει σάλο με προκλητικές του δηλώσεις οι οποίες μάλιστα οδήγησαν και στην υποβολή μηνύσεων. Ωστόσο δεν είναι ο μόνος.

Το ίδιο εκρηκτικό ταμπεραμέντο και ο ίδιος ιδεασμός μεγαλείου διακρίνει όλη την ηγεσία του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, αν κρίνουμε λ.χ. από τις δηλώσεις του Ταγίπ Ερντογάν για το Ισραήλ (“πειρατικό έθνος») και για τους αντάρτες του PKK (“θα πνιγούν στο αίμα τους») ή την άμετρη φιλοδοξία του Αχμέτ Νταβούτογλου που θέλει τη χώρα του να αναδεικνύεται σε «σοφό έθνος» το οποίο θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλο τον πλανήτη. Εξάλλου, ειδικά για την Ελλάδα, είχε προηγηθεί προ τριμήνου η δήλωση του υπουργού Επικρατείας Φαρούκ Τσελίκ, ο οποίος σχολιάζοντας την ομιλία Παπανδρέου στο Ερζερούμ είπε: «αυτοί που κρέμασαν πωλητήριο πάνω από τη χώρα τους για να γλιτώσουν τα χρέη δεν δικαιούνται να μιλούν για την Τουρκία»…

Για τα περί οικονομίας άλλωστε, ο Αρίντς είχε κάθε λόγο να πανηγυρίζει καθώς η ομιλία του εκφωνήθηκε στον απόηχο την ανακοίνωσης των νέων στοιχείων για τους τουρκικούς ρυθμούς ανάπτυξης που πέρασαν για πρώτη φορά μετά το 2007 σε θετικό πρόσημο και μάλιστα της τάξης του 8,9% - ποσοστό που αντίστοιχό του παρουσιάζουν μόνο πέντε χώρες στον κόσμο, όπως δεν παρέλειψε να σημειώσει ο Τούρκος αντιπρόεδρος. (Το ότι πολλοί θεωρούν τα στοιχεία καταλλήλως διογκωμένα ενόψει των εκλογών του Ιουνίου είναι προφανώς κάτι το οποίο αντιπαρήλθε…).

Γεγονός ωστόσο παραμένει ότι η Τουρκία αποτελεί την 17η οικονομία του κόσμου και φιλοδοξεί μέχρι τη συμπλήρωση 100 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023 να έχει προωθηθεί στην πρώτη δεκάδα. Η αποστροφή Αρίντς ότι «οι Έλληνες έχουν σταματήσει να παράγουν: θέλουν να πωλήσουν τα εργοστάσιά τους και κανείς δεν τα αγοράζει» προϊδεάζει για την στρατηγική οικονομικής διείσδυσης (και συνεπώς πολιτικής εξάρτησης) που έχει κατά νου η Άγκυρα ότι διακηρύσσει την επιθυμία της για «μπίζνες» με την ελληνική πλευρά.

Αντιστοίχως στο διπλωματικό πεδίο, η πρόσφατη πρόσδεσή της στην συμμαχία των προθύμων κατά του Μουάμαρ Καντάφι, δίνει στην Άγκυρα περισσή αυτοπεποίθηση, όπως αποτυπώνεται στο γεγονός ότι η Τουρκία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Βεγγάζης, συμμετέχει με περισσότερες από κάθε άλλο κράτος φρεγάτες στο ναυτικό αποκλεισμό της Λιβύης, ενώ ο Αχμέτ Νταβούτογλου μετέβη χθες στο ταραγμένο Μπαχρέιν και ο πρόεδρος Γκιουλ πραγματοποιεί «ιστορική», όπως χαρακτηρίζεται, επίσκεψη στην Ινδονησία (το μεγαλύτερο σε πληθυσμό μουσουλμανικό έθνος του κόσμου). Το ότι ο Λίβυος υφυπουργός Εξωτερικών αντιμετωπίσθηκε μάλλον σκαιά στην Άγκυρα όπου μετέβη μετά την Αθήνα, ενώ την ίδια ώρα εκκενωνόταν η ελληνική πρεσβεία στην Τρίπολη δίνει το μέτρο της ανισορροπίας της διπλωματικής δυναμικής στην περιοχή…

Δικαιολογείται από τα πράγματα η τουρκική οίηση; Δύο δεδομένα υποδεικνύουν ότι μεσοπρόθεσμα ο ρυθμός της Τουρκίας δεν πρόκειται να είναι ο καλπασμός που οραματίζονται οι ιθύνοντες του Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης. Στο οικονομικό επίπεδο, η πραγματική ανεργία ξεπερνά το 10% και το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών υπερβαίνει το 7% (καθώς η χώρα είναι απολύτως εξαρτημένη ενεργειακά και διατροφικά, ενώ παρά τις προόδους του τουρκικού κατασκευαστικού κλάδου, οι επιδόσεις της Τουρκίας στον τεχνολογικό τομέα δεν είναι ανταγωνιστικές αυτών της ανατολικής Ασίας). Στο δε πεδίο της πολιτικής και κοινωνικής συνοχής, η γεννητικότητα του κουρδικού στοιχείου είναι τετραπλάσια του τουρκικού – και το Κουρδικό ζήτημα ως γνωστόν, κάθε άλλο παρά οριστικά λυμένο μπορεί να χαρακτηρισθεί.

Στη Βουλή το σκάνδαλο των υποβρυχίων - Η Αυγή online

Στη Βουλή το σκάνδαλο των υποβρυχίων - Η Αυγή online

Ημερομηνία δημοσίευσης: 06/04/2011

    Τυχόν ποινικές ευθύνες πέντε πρώην υπουργών (τρεις του ΠΑΣΟΚ και δύο της Νέας Δημοκρατίας) καλείται πλέον να διερευνήσει η Βουλή σχετικά με το σκάνδαλο της προμήθειας υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού κατά την περίοδο 1998-2009. Οι σχετικές δικογραφίες απεστάλησαν χθες στη Βουλή από τον αντεισαγγελέα Εφετών Αθ. Κατσιρώδη.

    Η πρώτη δικογραφία αφορά στην περίοδο 1998-2002 και θα διερευνηθούν η πιθανή ποινική εμπλοκή του Άκη Τσοχατζόπουλου αλλά και άλλων μελών της τότε κυβέρνησης, που αποφάσισαν και υπέγραψαν την απευθείας ανάθεση της ναυπήγησης των τεσσάρων υποβρυχίων τύπου 214 του Πολεμικού Ναυτικού. Οι συμβάσεις επίσης αφορούσαν τον εκσυγχρονισμό, τριών υποβρυχίων τύπου "Ποσειδών", καθώς και τα αντισταθμιστικά οφέλη.

    Η δεύτερη δικογραφία εκτείνεται στο χρονικό διάστημα 2002-2009 και θα διερευνηθεί ο ρόλος των τότε υπουργών Εθνικής Άμυνας Γιάννου Παπαντωνίου, Βαγγέλη Μεϊμαράκη, Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου και Βαγγέλη Βενιζέλου, που ασχολήθηκαν με την υλοποίηση και την εκτέλεση των αρχικών συμβάσεων.

    Newskosmos.com - Νέα τουρκική πρόκληση: Kάνουν κουμάντο στα νερά μας

    Newskosmos.com - Νέα τουρκική πρόκληση: Kάνουν κουμάντο στα νερά μας

    E-mailΕκτύπωσηPDF

    Πρωτοφανή προκλητικότητα επέδειξε για ακόμη μια φορά η Άγκυρα, προχωρώντας σε έκδοση NAVTEX για πραγματοποίηση ερευνών από ιταλικό ερευνητικό σκάφος εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. (Σ.σ. διεθνές σύστημα NAVTEX είναι η συντονισμένη εκπομπή και αυτόματη…[περισσότερα]

    Αναρτήθηκε στην Κατηγορία: Εθνικά

    Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

    Τους τελευταίους μήνες γίνεται πολύ συζήτηση για τη ΔΕΗ ,ιδιωτικοποίηση , την πώληση μονάδων . Καλό λοιπόν θα είναι να τα δούμε τα πράματα με μια ψύχραιμη ματιά , γιατί η αντιπαράθεση αντί να γίνεται με επιχειρήματα έχει διολισθήσει σε επίπεδο τσαμπουκά με πρωτοστατούσα την ΓΕΝΟΠ , και τους αόρατους αντίπαλους να απαντούν με χτυπήματα κάτω από τη μέση ( αόρατοι γιατί δεν εμφανίζονται οι ίδιοι ως ενδιαφερόμενοι αλλά αρκούνται σε κατά παραγγελία δημοσιεύματα ).
    Αλλά ας δούμε πρώτα το θέμα ΔΕΗ και την προσφορά της στην Ελληνική Οικονομία. Η βασική σκέψη στα μέσα του 1950 ήταν να δημιουργηθεί μία πανελλαδική εταιρία που με την προσφορά φτηνού ηλεκτρικού ρεύματος να βοηθήσει την αναπτυσσόμενη τότε οικονομία.
    Και τον στόχο αυτό τον πέτυχε κατά 100 τοις 100 . Πάνω από 50 χρόνια έχουμε το φτηνότερο οικιακό ρεύμα στην Ευρώπη και από τα φτηνότερα βιομηχανικά. Πότε δεν επιβάρυνε τον κρατικό προϋπολογισμό ,και προσέφερε και στην εθνική οικονομία παρέχοντας τσάμπα νερό στους αγρότες και μάλιστα εις βάρος των οικονομικών της.
    Το ίδιο επιτυχείς ήσαν οι κρατικές EDEF και ΕΝΕL στη Γαλλία και Ιταλία αντίστοιχα. Σε
    άλλες χώρες που ακολουθήθηκε το μη κρατικό μοντέλο παρουσιάστηκαν προβλήματα διότι ένα Ηλεκτρικό Δίκτυο θέλει κεντρικό σχεδιασμό. Δεν μπορεί να δουλέψει με το lesse faire της ελεύθερης οικονομίας . Κατ αρχήν πρέπει να προβλέψεις την ζήτηση σε βάθος πενταετίας και βάλε, (ο χρόνος που απαιτείται για να σχεδιάσεις , κατασκευάσεις , και εντάξεις μια μονάδα παραγωγής στο σύστημά) και η εταιρία είναι υπεύθυνη για την κάλυψη των αναγκών των σημερινών και των μελλοντικών. Εάν ακολουθήσουμε το μοντέλο της προωθείται μετά το 1990
    δεν υπάρχει υπεύθυνος , αλλά κάποια ανεξάρτητη αρχή προβλέπει και καλεί τους ιδιώτες να επενδύσουν πολλές φορές εις μάτην , διότι με την τιμή του κιλοβατώρα της ΔΕΗ δεν τους συμφέρει. Και τα συμβάντα τελευταία δέκα δεκαπέντε χρόνια το αποδεικνύουν .(προκηρύχθηκαν διαγωνισμοί που της απαγόρευαν να συμμετάσχει διότι προσέφερε την μικρότερη τιμή.) Τελικά αποδείχθηκε (και ας μην θέλουν να το παραδεχθούν ότι οι θεωρητικές σκέψεις των οικονομολόγων δεν οδηγούν πάντα σε σωστές αποφάσεις διότι το κουστούμι που παν να μας φορέσουν δεν είναι για τα πάντα. Οι ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι πατάτες η φασόλια για να ακούει στους ίδιους κανόνες της ελεύθερης οικονομίας. Επομένως μην πιστεύετε ότι με την ιδιωτικοποίηση θα πέσει η τιμή το αντίθετο θα συμβεί , για πάρα πολλούς λόγους (έλλειψη τεχνογνωσίας , ειδικευμένου προσωπικού ), αλλά δεν θα έχει και οικονομία Κλίμακος. (διάφορα ειδικευμένα συνεργεία εξυπηρετούν 30 και 50 μονάδες ) .
    Ακούστηκαν τα πάντα .Πώληση λιγνιτικών μονάδων σε ιδιώτες , ακόμα και υδροηλεκτρικών εργοστασίων. Λυπάμαι αλλά οι προτάσεις μόνο άγνοια των πραγμάτων δείχνουν . Ποια είναι η αξία ενός λιγνιτωρυχείου ? Με ποια μέθοδο θα εκτιμήσεις τον λιγνίτη , κόστος εξορύξεως , κόστος αναπτύξεως και εκμεταλλεύσεως λιγνιτωρυχείου , μήπως θα θυμηθούμε την τιμή αντικαταστάσεως και αποκαταστάσεως . Αν οι ιδιώτες θέλουν λιγνιτική μονάδα ας την φτιάξουν σε νέα λιγνιτικα κοιτάσματα που υπάρχουν. Τότε θα έχουν πράγματι προσφέρει υπηρεσία στον τόπο . Αλλά να ζητάν έτοιμες μονάδες και διανοιγμένα ορυχεία γιατί ; Θα είναι φτηνότεροι λόγω ανταγωνισμού μεταξύ τους λένε , και τα καρτέλ τα ξεχάσατε . Με πέντε και δέκα παίκτες δεν υπάρχει ανταγωνισμός υπάρχει συνεννόηση και έλεγχος της τιμής .
    Θα μπορούσα να συνεχίσω με πολλά και διάφορα επιχειρήματα για την διατήρηση της ΔΕΗ όπως έχει αλλά θα πω το απλό . Παρά την κακομεταχείριση της Εταιρίας από το πολιτικό κατεστημένο εξακολουθεί να παρέχει φτηνό ρεύμα στον Ελληνικό λαό. ΜΗΝ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΖΕΤΕ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΙ .
    Στη δε ΓΕΝΟΠ ,θα πω ότι στις τάξεις της έχει μηχανικούς , οικονομολόγους , νομικούς και πάρα πολλούς επιστήμονες που θα την βοηθούσαν να αναπτύξει έναν πιστικό αντίλογο. Το " θα μας βρουν αντιμέτωπους " καλό είναι αλλά δεν φτάνει ,χρειάζεται και τεκμηριωμένος αντίλογος αλλιώς οι πονηροί θα την διαβάλουν ότι υποστηρίζει μόνο συντεχνιακά συμφέροντα . Δεν είναι έτσι
    κρατική ΔΕΗ είναι προς όφελος του Ελληνικού λάου.

    Πολλοί θα σκεφτούν ότι τα λέω αυτά γιατί είμαι οπαδός της κρατικοποίησης . Το αντίθετο συμβαίνει . Είμαι οπαδός και πιστεύω στην δυναμική της ελεύθερης οικονομίας . Απλά αυτό το κοστούμι δεν μπορεί να φορεθεί παντού με επιτυχία . Άλλο άλλο ελεύθερη οικονομία άλλο ολιγοπώλιο .

    Κυριακή, 3 Απριλίου 2011

    Οι 8 εφιάλτες του σεναρίου της αναναδιάρθρωσης
    Οι 8 εφιάλτες του σεναρίου της αναναδιάρθρωσης
    Η κυβέρνηση πρέπει σε διάστημα 21 μηνών να δημιουργήσει προϋποθέσεις για επιστροφή στις αγορές, προκειμένου να καλύψει δανειακές ανάγκες 55 δισ. ευρώ για το 2013. Εως το 2012 υπάρχει δυνατότητα δανεισμού από το EFSF
    "Η" 2/4

    Του Κώστα Τσαχάκη
    Εφιαλτικές θα είναι οι επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία από μία ενδεχόμενη αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, η οποία ήλθε εκ νέου στο προσκήνιο, καθώς μνημονεύθηκε από την Standard & Poor's στην πρόσφατη υποβάθμιση της Ελλάδας.

    Αν και μια «συντεταγμένη» αναδιάρθρωση ύστερα από συμφωνία με τους ιδιώτες πιστωτές τοποθετείται χρονικά στο 2013, χρονιά κατά την οποία διεθνείς αναλυτές πιστεύουν ότι η χώρα μας θα αναγκαστεί να προσφύγει για δανεισμό στο Μόνιμο Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ESM), η κυβέρνηση σπεύδει να διαψεύσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Κι αυτό γιατί η αναδιάρθρωση θα βάλει την οικονομία σε ένα νέο και οδυνηρό φαύλο κύκλο μιας και αυτόματα θα επιφέρει:
    Εντονότατους κλυδωνισμούς στις εγχώριες τράπεζες, οι οποίες διαθέτουν στα χαρτοφυλάκιά τους ομόλογα του ελληνικού Δημοσίου των οποίων η αξία θα μειωθεί ανάλογα με το ποσοστό του «κουρέματος», δηλαδή 30% ή 40%. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν ομόλογα ύψους 55 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 20 δισ. ευρώ περίπου η Εθνική Τράπεζα.
    «Αιμορραγία» καταθέσεων. Με το άκουσμα της είδησης μεγάλη μερίδα καταθετών θα σπεύσει να αποσύρει τα κεφάλαιά της επιτείνοντας το πρόβλημα.
    Νέο γύρο υποβαθμίσεων από τους οίκους αξιολόγησης, γεγονός που θα κλείσει κάθε δίοδο δανεισμού για το τραπεζικό σύστημα.
    Κάθετη μείωση της πιστωτικής επέκτασης η οποία ήδη βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Επιχειρήσεις και νοικοκυριά δεν θα μπορούν να δανειστούν με άμεσες αρνητικές συνέπειες για την κατανάλωση και την αγορά.
    Ελεύθερη πτώση της οικονομικής δραστηριότητας. Οι ειδικοί μιλούν για μια μακρά περίοδο ύφεσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συρρίκνωση της απασχόλησης αλλά και των αποδοχών. Μάλιστα ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στις επιπτώσεις της αναδιάρθρωσης σημείωσε ότι αυτή θα οδηγήσει σε μείωση του ΑΕΠ ακόμη και κατά 10% σε ετήσια βάση.
    Κύμα φυγής από το ελληνικό χρηματιστήριο και περαιτέρω πτώση των αποτιμήσεων των εισηγμένων εταιρειών που ήδη βρίσκονται κοντά σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έντονη διόρθωση την εβδομάδα που πέρασε ξεκίνησε μετά το χρησμό της S&P και την αναφορά της στο ενδεχόμενο «κούρεμα» των ελληνικών ομολόγων.
    Ισχυρό πλήγμα και για τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον η αναδιάρθρωση επεκταθεί και στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Μία μείωση της αξίας των ομολόγων που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους είναι πιθανό να δημιουργήσει ακόμη και πρόβλημα βιωσιμότητας για ορισμένα από αυτά.
    Παρατεταμένη λιτότητα απόρροια ενός νέου μακροχρόνιου μνημονίου που θα συναφθεί με την προσφυγή στο ESM.
    Το ζητούμενο βέβαια είναι πώς η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να αποφύγει την προσφυγή στο ESM και την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους σε μία περίοδο που αγορές και οίκοι αξιολόγησης την σπρώχνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
    Τα spreads και οι αγορές
    Για να τα καταφέρει θα πρέπει να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις δανειακές τις ανάγκες προχωρώντας σε εκδόσεις ομολόγων. Για το 2012 ακόμη κι αν οι αγορές παραμείνουν κλειστές και τα spreads στις 950 μονάδες υπάρχει η δυνατότητα δανεισμού από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) χωρίς περαιτέρω συνέπειες, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής της 25ης Μαρτίου.
    Από εκεί και πέρα πρέπει να πείσει κατά τη διάρκεια των επόμενων 21 μηνών τις αγορές για να επιστρέψει σε αυτές το 2013, όταν θα χρειαστεί να καλύψει δανειακές ανάγκες της τάξης των 55 δισ. ευρώ. Ο χρόνος είναι αρκετός, αλλά μέχρι τώρα οι αγορές κάθε άλλο παρά έχουν πειστεί ότι η Ελλάδα μπορεί να προχωρήσει με γοργά βήματα σε δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων και μείωση του δημοσίου χρέους.
    Αν το σκηνικό δεν αλλάξει, οι αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την αποφυγή της αναδιάρθρωσης. Όπως τονίστηκε για την είσοδο μίας χώρας στο ESM θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία με τους ιδιώτες πιστωτές.
    Σύνοδος Κορυφής
    Μόνιμος Μηχανισμός
    Στα συμπεράσματα της Συνόδου αναφέρονται: «Με βάση την ανάλυση που θα πραγματοποιηθεί, το πρόγραμμα προσαρμογής μπορεί να οδηγήσει το δημόσιο χρέος της χώρας σε διατηρήσιμη οδό, η χώρα καλείται να προχωρήσει σε πρωτοβουλίες ενθάρρυνσης των ιδιωτών επενδυτών να διατηρήσουν τις θέσεις τους σε τίτλους της εν λόγω χώρας.
    Εάν όμως η ανάλυση δείξει ότι το πρόγραμμα προσαρμογής δεν μπορεί να οδηγήσει το δημόσιο χρέος σε διατηρήσιμα επίπεδα, η χώρα θα πρέπει να εμπλακεί σε διαπραγματεύσεις καλή τη πίστη με τους πιστωτές για να διασφαλίσει την άμεση εμπλοκή τους σε επιστροφή του χρέους σε διατηρήσιμη οδό. Η χορήγηση της οικονομικής βοήθειας θα εξαρτηθεί από την ικανότητα της χώρας-μέλους να παρουσιάσει ένα αξιόπιστο σχέδιο και να επιδείξει επαρκή προσήλωση στη διασφάλιση επαρκούς και αναλογικής εμπλοκής του ιδιωτικού τομέα». Μπορεί να μην αναφέρεται η αναδιάρθρωση, αλλά περιγράφεται με απόλυτη σαφήνεια.

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=106911159

    «Αντάρτικο» από 235 φορείς του Δημοσίου

    «Αντάρτικο» από 235 φορείς του Δημοσίου

    Tον κίνδυνο να μείνουν χωρίς κρατική επιχορήγηση αντιμετωπίζουν 235 φορείς του Δημοσίου, πρακτικά ένας στους τέσσερις, που εξακολουθούν να μην ενημερώνουν το υπουργείο Oικονομικών για τα οικονομικά τους στοιχεία.

    "Η" 2/4

    Της Eλευθερίας Aρλαπάνου

    Tον κίνδυνο να μείνουν χωρίς κρατική επιχορήγηση αντιμετωπίζουν 235 φορείς του Δημοσίου, πρακτικά ένας στους τέσσερις, που εξακολουθούν να μην ενημερώνουν το υπουργείο Oικονομικών για τα οικονομικά τους στοιχεία.

    Tην ίδια ώρα τα νεότερα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Kράτους αποκαλύπτουν ότι το 2010 οι ληξιπρόθεσμες οφειλές OTA, ταμείων, νοσοκομείων, AEI, TEI κ.ά. ήταν τελικά αυξημένες κατά 500 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τις εκτιμήσεις που είχαν δημοσιοποιηθεί πριν από περίπου 15 μέρες. H διαφορά προκύπτει κυρίως από τα ταμεία και εξηγεί εν μέρει τη διαφαινόμενη ανοδική αναθεώρηση του περσινού ελλείμματος σε επίπεδα πιθανότατα άνω του 10% του AEΠ. Tον Iανουάριο πάντως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τρίτους ανήλθαν σε 4,64 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 20%, σε σχέση με τον περσινό Δεκέμβριο, λόγω της εξόφλησης οφειλών προς τα νοσοκομεία. Xθες το υπουργείο Oικονομικών:

    Δημοσιοποίησε τη λίστα με τους φορείς του Δημοσίου που δεν έχουν ακόμη στείλει στοιχεία για τα οικονομικά τους. Aπό τους περίπου 900 φορείς, οι 235, περίπου ένας στους τέσσερις, δεν στέλνουν ακόμη στοιχεία, μεταξύ αυτών η EPT, ο OΣE, η TPAINOΣE, το AΠE, η PAE, τα Eλληνικά Aμυντικά Συστήματα (EAΣ), η Kοινωνία της Πληροφορίας, η KEΔ, η Δημοτική Pαδιοφωνία Πειραιά, το Eθνικό και Kαποδιστριακό Πανεπιστήμιο, το Πάντειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Mακεδονίας, ο EOΦ, το Mετοχικό Tαμείο Yπαλλήλων Tραπέζης Eλλάδος, το Tαμείο Πρόνοιας Δημοσίων Yπαλλήλων και το Tαμείο Πρόνοιας - Aρωγής υπαλλήλων Bουλής. Eφόσον οι φορείς αυτοί δεν έχουν συμμορφωθεί έως τις 12 Aπριλίου απειλούνται με περικοπή των επιχορηγήσεων.

    Στο τέλος Iανουαρίου οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ταμείων, νοσοκομείων, OTA, λοιπών νομικών προσώπων και των υπουργείων διαμορφώθηκαν σε 4,64 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 20% σε σχέση με τον περασμένο Δεκέμβριο. Aπό τα 4,64 δισ. ευρώ τα 4,06 αντιστοιχούν σε οφειλές των φορέων της γενικής κυβέρνησης και τα υπόλοιπα των υπουργείων. Eπιπλέον, από τα 4,06 δισ. ευρώ τα 2,09 δισ. ευρώ είναι οφειλές των ταμείων, 1,47 δισ. ευρώ των νοσοκομείων, 329,4 εκατ. ευρώ των δήμων και 167,8 εκατ. ευρώ των λοιπών νομικών προσώπων.

    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=106999157