Μετά το τεράστιο πολιτικοοικονομικό σκάνδαλο με τα «μαύρα ταμεία» της Siemens, τις προμήθειες που φέρεται να πήραν κάποιοι από την Daimler για αγορά στρατιωτικών τζιπ, κι όχι μόνο, την εμπλοκή του ονόματος της γερμανικής εταιρείας ΜΑΝ για αγορά λεωφορείων, σειρά παίρνουν οι αποκαλύψεις για την κατασκευή υποβρυχίων.
Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής δικαιοσύνης, που επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή της Κυριακής», η εταιρεία Ferrostaal AG με παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες «λάδωνε» κρατικούς αξιωματούχους για να παίρνει παραγγελίες με σκοπό την κατασκευή υποβρυχίων.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, σύμφωνα με μαρτυρικές καταθέσεις, δόθηκαν μεγάλα ποσά ως προμήθεια για την παραγγελία κατασκευής 4 υποβρυχίων, μεταξύ αυτών του γνωστού «Παπανικολής» που «γέρνει» και είναι μέχρι σήμερα αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους Γερμανούς.
Μόνο για το συγκεκριμένο υποβρύχιο οι καταθέσεις υπαλλήλων της γερμανικής εταιρείας κάνουν λόγο για 10-12 εκατ. ευρώ ενώ συνολικά και για τα τέσσερα το 2000 φέρεται να δόθηκαν ίσως και 50 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία που έρχονται από τη Γερμανία αναφέρουν ότι η Ferrostaal έδινε μέχρι και το 5% του κόστους της παραγγελίας για προμήθεια. Μέχρι το 1999 τα χρήματα δίνονταν κατευθείαν στους αξιωματούχους των διάφορων κρατών με τη μορφή «χρήσιμων πληρωμών».
Ιχνη Από εκεί και στο εξής μεσολαβούσαν δικηγόροι και διάφορες υπεράκτιες εταιρείες ώστε να χάνονται τα ίχνη της μίζας. Στην περίπτωση των υποβρυχίων, των οποίων το κόστος της παραγγελίας ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ, μεσολάβησε μια εταιρεία στο Λονδίνο, η MFI στην οποία συμμετείχαν με 50% η Ferrostaal και η Thyssen Group. Από αυτήν έφυγαν χρήματα με την εποπτεία 60χρονου Ελληνα ο οποίος μοίραζε τις μίζες σε εταιρείες συμβούλων για να καταλήξουν στα πρόσωπα που θα μεσολαβούσαν για να ληφθούν οι «σωστές» αποφάσεις.
Από τις καταθέσεις προκύπτει ότι μίζες δόθηκαν σε Ελλάδα, Τουρκία, Πορτογαλία, Πακιστάν, Αργεντινή ενώ ειδικά για τη χώρα μας ένας μάρτυρας ανέφερε ότι ήταν έκπληκτοι που μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης ζητούσε τόσο υψηλές μίζες. Οι συνολικές πληρωμές δεν μπορούν να υπολογιστούν αλλά, όπως λέγεται, ήταν πολύ υψηλές δεδομένου ότι η Ferrostaal αγόρασε το 2001 τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Μετά τις νέες αποκαλύψεις, δημιουργείται μείζον πρόβλημα για την Ελλάδα η οποία θα πρέπει να ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση για το τι τελικά συνέβη με τη σύμβαση 012Β/00 για τα 4 υποβρύχια.
Κι όλα αυτά ενώ βρίσκεται υπό δικαστική διερεύνηση η υπόθεση της Siemens ενώ έρευνα γίνεται για τις προμήθειες 1998-2008 του υπουργείου Μεταφορών από τη γερμανική Daimler (Mercedes). Αν όλα αυτά που καταγγέλλονται επιβεβαιωθούν τότε το σίγουρο είναι πως οι μίζες για πολλά χρόνια «έπεφταν βροχή» στη χώρα μας και πολλοί κρατικοί αξιωματούχοι έκαναν περιουσίες από το «λάδωμα» γερμανικών εταιρειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου