Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2013

ΠΑΣΟΚ: Έβλεπε ευθύνες Μαρκογιαννάκη για Siemens, τον αποδέχεται ως πρόεδρο της επιτροπής Λαγκάρντ

Posted date: Φεβρουαρίου 08, 2013 5:07 ΜΜ In: Ρεπορτάζ-ειδήσεις | comment : 3
Του Γιάννη Συμεωνίδη
Αντιστέκεται σθεναρά στη λογική να καταγγέλλεις πρώην υπουργό πως με πράξεις και παραλείψεις του δεν διαχειρίστηκε σωστά και με επιμέλεια την δημόσια περιουσία και να προτείνεις την περαιτέρω διερεύνηση ευθυνών του και λίγο καιρό αργότερα να αποδέχεσαι την τοποθέτηση του ίδιου ανθρώπου ως προέδρου προανακριτικής επιτροπής, η οποία καλείται να ανακαλύψει την αλήθεια σε άλλη υπόθεση δημοσίου ενδιαφέροντος. Κι όμως, το ΠΑΣΟΚ δεν είχε κανένα πρόβλημα να ζητά, τον Ιανουάριο του 2011, την παραπομπή σε προανακριτική επιτροπή του Χρήστου Μαρκογιαννάκη για το σκάνδαλο Siemens-C4I (σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας) και τον Ιανουάριο του 2013 να μην ενίσταται στο διορισμό του πρώην υπουργού των κυβερνήσεων Καραμανλή στην θέση του προέδρου της προανακριτικής επιτροπής για τη Λίστα Λαγκάρντ. Το ακόμα πιο «τρελό», μάλιστα, είναι πως βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ο Παναγιώτης Ρήγας, ο οποίος είναι μέλος της επιτροπής που αναζητά τυχόν ποινικές ευθύνες του πρώην υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, είχε διατελέσει μέλος και της επιτροπής για τη Siemens.
Αποδέχεται, δηλαδή, να βλέπει στο έδρανο του προεδρεύοντος της επιτροπής Λαγκάρντ τον άνθρωπο που ο ίδιος και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του στο ΠΑΣΟΚ είχαν κρίνει, μόλις δύο χρόνια νωρίτερα, πως πρέπει να διερευνηθούν περισσότερο οι ευθύνες του για πράξεις και παραλείψεις του κατά τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, καθ’ όσον οι εταιρείες SAIC και Siemens ωφελήθηκαν οικονομικώς από τη συμπεριφορά του και, συγκεκριμένως, από πληρωμές προς αυτές κι από την αποδέσμευση εγγυητικών επιστολών τους καλής εκτέλεσης με αντίστοιχη ζημία της περιουσίας του Δημοσίου.
Οι εξηγήσεις, εξάλλου, που δίνει ο κ. Ρήγας στο www.koutipandoras.gr, σύμφωνα με τις οποίες ο ίδιος δεν θυμάται αν είχε εξετάσει τον κ. Μαρκογιαννάκη στην επιτροπή για τη Siemens, πως είχε αποχωρήσει κατά τη σύνταξη του πορίσματος, πως κάθε υπόθεση πρέπει να κρίνεται αυτοτελώς και πως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η έρευνα σε βάρος του πρώην υπουργού ώστε να καταστεί ύποπτος, δεν πείθουν. Πόσω μάλλον όταν η ευθύνη για το ότι δεν έγινε ποτέ πλήρης διερεύνηση του «σκανδάλου των σκανδάλων», όπως έχει μείνει χαραγμένο το σκάνδαλο Siemens στη μνήμη της κοινής γνώμης, βαραίνει αποκλειστικώς το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ…
Το πόρισμα Siemens
Το www.koutipandoras.gr δημοσιεύει αποσπάσματα από το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής για τη Siemens, τα οποία αφορούν τις ευθύνες Μαρκογιαννάκη για το C4I, προκειμένου να καταδειχθεί το μέγεθος της υποκρισίας με την οποία χειρίζεται το πολιτικό κατεστημένο ζητήματα διασπάθισης δημοσίου χρήματος:
«Ο κ. Μαρκογιαννάκης ανακριβώς καταθέτει ότι το σύστημα C4I απερρίφθη το 2005 μετά από εξάμηνη διαδικασία. Σε επίσημο έγγραφο αναφερόταν ότι οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν στις 2 Απριλίου 2005[...] Αναληθώς κατέθεσε ο τότε υφυπουργός ότι οι τεχνικοί σύμβουλοι της BOARTES δεν είχαν υποβάλει εκθέσεις για την πορεία του έργου. Όπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα οι τεχνικοί σύμβουλοι της BOARTES είχαν αποστείλει εκθέσεις σχετικά με τις δοκιμές στα διάφορα υποσυστήματα κι αξιολόγηση της άσκησης ΙΕΤ-3 και της “στημένης” επίδειξης της 1/7/2004. Από όλες αυτές τις εκθέσεις προκύπτει σαφώς ότι το C4I δεν ήταν κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί[…]
Ο κ. Μαρκογιαννάκης κατάθεσε ότι όλο το χρονικό διάστημα συγκροτούσε Επιτροπές Παραλαβών με συγκεκριμένους αξιωματικούς. Βεβαιώνει, επομένως, με αυτόν τον τρόπο ότι στα πρόσωπα των συνεργατών του συνέτρεχαν οι διατάξεις του άρθρου 16 του Π.Δ. 284/89 περί ασυμβιβάστου, εφόσον είχαν χρηματίσει μέλη σε περισσότερες από μία επιτροπές του ίδιου έργου[…]
Η κατάθεση του τότε υφυπουργού ότι το 2004 υπογράφτηκε μνημόνιο για την προσωρινή παραλαβή του C4I επειδή στη δοκιμή του συστήματος στις αρχές Ιουλίου διαπιστώθηκε ότι μπορούσε να προσφέρει σημαντικά πράγματα στην κατάσταση που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή είναι ανεπαρκής κι εν μέρει ανακριβής. Η συμφωνία με τη SAIC για προσωρινή παραλαβή οριστικοποιήθηκε πριν αποφασίσει το ΚΥΣΕΑ, στις 1/7/2004, και υπογράφτηκε χωρίς να ληφθεί υπόψη, για παράδειγμα, ότι η Επιτροπή Παραλαβής και οι τεχνικοί σύμβουλοι της BOARTERS με έκθεσή τους  είχαν αξιολογήσει αρνητικά την επανάληψη της άσκησης IET-3[…]
O κ. Μαρκογιαννάκης κατάθεσε αναληθώς ότι το ΚΥΣΕΑ κάλυψε όλες τις αλλαγές που είχαν γίνει στη σύμβαση. Απέκρυψε ότι με την τέταρτη τροποποίηση της σύμβασης νομιμοποίησε την απευθείας ανάθεση έργου ύψους 7.100.000 στη ΔΙΕΚΑΤ και το ενέταξε ως επιπλέον υποσύστημα στο C4I. Αναληθώς επίσης κατέθεσε ότι η SAIC επέμενε να γίνει η γενική δοκιμή την 1/10/2004. Η ημερομηνία είχε αποφασιστεί από το ΚΥΣΕΑ μετά από δική του εισήγηση, αν και γνώριζε πως πρώτα έπρεπε να δοκιμαστούν τα υποσυστήματα, κάτι που δεν είχε συμβεί. Αν και το ΚΥΣΕΑ είχε αποφασίσει συγκεκριμένες διαδικασίες μέχρι την 1/10/2004, οι διαδικασίες άλλαξαν με ευθύνη υπουργού με άλλες που ευνοούσαν τη Siemens.

Σχετικώς σημειώνεται ότι έγινε απευθείας ανάθεση απεγκατάστασης εξοπλισμού χωρίς αυτός να έχει δοκιμαστεί[...]
Ανακριβώς κατέθεσε ότι τον Απρίλιο του 2005 διεμήνυσε στη SAIC ότι το ελληνικό Δημόσιο δεν μπορεί να παραλάβει το C4I.
Από τη σχετική αλληλογραφία προκύπτει ότι ο κ. Μαρκογιαννάκης διαπραγματευόταν σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που έθετε η SAIC. Από τα έγγραφα του φακέλου συνάγεται ότι οι χειρισμοί του θέματος από τον υφυπουργό δεν είχαν νομιμοποιητική βάση. Για παράδειγμα, παρά τη διαπίστωση ότι το C4I ήταν ακατάλληλο ήδη από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων με υπαιτιότητα της SAIC εν τούτοις δεν κινήθηκε η διαδικασία κήρυξης έκπτωτης της εταιρείας κι ότι έστειλε στη SAIC σχέδιο απόφασης ΚΥΣΕΑ που αφορούσε την τροποποίηση της σύμβασης. Αποδέχθηκε ως σωστή την απαίτηση της εταιρείας να παραληφθεί το C4I ανά υποσύστημα, ενώ γνώριζε ότι αυτή η διάταξη είχε ως συνέπεια να ανακληθεί ο όρος της αρχικής σύμβασης περί παραλαβής του συστήματος με το κλειδί στο χέρι[…]
Από τα σχετικά έγγραφα προκύπτει ότι ο κ. Μαρκογιαννάκης διαπραγματευόταν με τις SAIC-SIEMENS και τη ΔΙΕΚΑΤ χωρίς να εξετάζει τη νομιμότητα των ενεργειών του και το γεγονός ότι ισχυροποιούσε την θέση της SAIC, εφόσον  οι διαπραγματεύσεις γίνονταν βάσει των όρων κι απαιτήσεων που έθετε η εταιρεία. Για παράδειγμα, διαπραγματεύτηκε με τις SAIC και ΔΙΕΚΑΤ κι έδωσε με απευθείας ανάθεση την αναβάθμιση του κτιρίου της ΓΑΔΑ, κόστους 7.100.000 ευρώ[...]
Ο κ. Μαρκογιαννάκης απέκρυψε την αλήθεια σχετικά με τα υποσυστήματα που παρέλαβε ως αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών το 2009, δηλώνοντας ότι δεν είχε ερέθισμα για το γεγονός ότι αυτά δεν λειτουργούσαν. Οι υπουργοί Παναγιώτης Χηνοφώτης και Προκόπης Παυλόπουλος είχαν αρνηθεί το 2008 την παραλαβή του υποσυστήματος 14. Αντίθετα, ο κ. Μαρκογιαννάκης ενέκρινε την παραλαβή του υποσυστήματος το 2009 κι αποδέσμευσε δύο εγγυητικές επιστολές της SAIC, αξίας 2.797.903,62 ευρώ και 3.802.022,67 ευρώ[…]
Μετά την παραλαβή των υποσυστημάτων 1-7 και του C4I συνολικώς από την Επιτροπή συγκάλεσε σύσκεψη στο υπουργείο Εσωτερικών. Παρ’ όλο που από τα πρακτικά της σύσκεψης προέκυπτε ότι υπήρχε πρόβλημα συνολικής λειτουργικότητας του C4I, με απόφασή του ενέκρινε την παραλαβή των υποσυστημάτων 1-7 κι επέστεψε στη SAIC εγγυητικές επιστολές συνολικού ύψους 11.158.065,14 ευρώ[…]
Επίσης κατέθεσε ανακριβή στοιχεία και σε ό,τι αφορά την παραλαβή και τη λειτουργία των υποσυστημάτων AVL και CDSS. Γνώριζε ότι τα υποσυστήματα του CDSS ουδέποτε λειτούργησαν και δεν λειτουργούν, ώστε να επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα συνολικά του C4I[…]
Ο τότε υφυπουργός κατάθεσε ανακριβή στοιχεία προκειμένου να αιτιολογήσει την απόφασή του για προσωρινή παραλαβή του C4I και τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων με την εταιρεία. Σε επιστολή που έστειλε στον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης, Γιωργο Βουλγαράκη στις 23.6.2004 ανέφερε ψευδώς ότι η άσκηση IET-3 απέτυχε σε 4-5 επουσιώδεις στόχους που αποτελούσαν, κατά τη SAIC, το 2-3% του όλου συστήματος και δεν επηρέαζαν τη λειτουργικότητά του. Ο τότε υφυπουργός κατέθεσε ψευδώς ότι δεν ετέθη ποτέ θέμα έκπτωσης της SAIC από τη σύμβαση[…]
Ο κ. Μαρκογιαννάκης απέκρυψε στην κατάθεσή του την αλήθεια σχετικά με τη διαλειτουργικότητα του C4I και την παραλαβή των υποσυστημάτων 1-7. Οι τεχνικές εκθέσεις αξιολογούσαν τα υποσυστήματα 1-7 μετά από τις δοκιμές τους ως ακατάλληλα. Παρ’ όλα αυτά η Επιτροπή Παραλαβής τα παρέλαβε κι ο τότε υπουργός ενέκρινε στις 16/02/2009 με απόφασή του την παραλαβή τους»…
«Μοίραζε» όπλα στα Χανιά
Σε ένα άλλο θέμα, ο νομός Χανίων, στον οποίο πολιτεύεται εδώ και δεκαετίες ο κ. Μαρκογιαννάκης, είναι 17ος σε πληθυσμό στη χώρα. Όποιος, όμως, μελετήσει τα στοιχεία για τον αριθμό αδειών οπλοφορίας-οπλοχρησίας που είχαν δοθεί το 2009 για «ατομική ασφάλεια» στο συγκεκριμένο νομό μπορεί πολύ εύκολα να πιστέψει ότι είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στη χώρα, μετά από το νομό Αττικής! Βλέπετε το 2009, στο μεγαλύτερο μέρος του οποίου…όλως τυχαίως αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Δημόσιας Τάξης ήταν ο κ. Μαρκογιαννάκης,  στα Χανιά δόθηκαν συνολικώς 134 άδειες, οι οποίες υπολείπονταν σε αριθμό μόνο των αντίστοιχων αδειών για «ατομική ασφάλεια» στην περιοχή των Αθηνών και περιχώρων. Σημειώνεται, μάλιστα, πως από αυτές μόλις οι 21 είχαν την θετική γνώμη εισαγγελέα. Τα παραπάνω στοιχεία, εξάλλου, προέκυψαν ύστερα από ερώτηση που είχαν καταθέσει την άνοιξη του 2010 οι τότε βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ, Φώτης Κουβέλης και Νίκος Τσούκαλης. Σήμερα, από την θέση του προέδρου και του βουλευτή της ΔΗΜΑΡ αντιστοίχως δεν έχουν καμιά αντίρρηση να προεδρεύει ο κ. Μαρκογιαννάκης της προανακριτικής επιτροπής για τη Λίστα Λαγκάρντ…

1 σχόλιο:

  1. ΠΡΟΣΟΧΗ δεν έχει ένα, δεν έχει δυο, έχει πολλά τεκμήρια αθωότητος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή