Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Τρία αντικίνητρα «μπλοκάρουν» τις εταιρείες κρουαζιέρας

Πιέσεις: Ζητούν μείωση λιμενικών τελών, καλύτερη εξυπηρέτηση και βελτίωση ασφάλειας

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012 


Ο ΥΠΑΑΝ, Μ. Χρυσοχοΐδης, και η συνοδεία του περιηγήθηκαν στους χώρους του κρουαζιερόπλοιου από τον καπετάνιο Giuseppe Maresca.
Την άρση τριών αντικινήτρων ζητούν οι εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου ο Πειραιάς να καταστεί ανταγωνιστικό λιμάνι στην ανατολική Μεσόγειο.
Η MSC Cruises, κρουαζιερόπλοιο της οποίας έκανε χθες «ποδαρικό» στο νέο έτος στο λιμάνι του Πειραιά, σε σχετική ανακοίνωσή της αφού υπογραμμίζει ότι «προσπαθεί πάντα με πάθος να προσελκύσει τους επιβάτες της στα θαύματα της Ελλάδας», ζητεί από τις ελληνικές αρχές «να παρέχουν πιο αποτελεσματική υποστήριξη στα ελληνικά ύδατα και λιμάνια», για τις εταιρείες κρουαζιέρας και να άρουν συγκεκριμένα αντικίνητρα.
Η ελληνική πολιτεία δυο χρόνια τώρα συζητά για την άρση του καμποτάζ, ωστόσο τα ληφθέντα μέτρα αποδείχθηκαν ανεπαρκή. Επειτα από παλινωδίες και αναβολές έρχεται για μία ακόμη φορά διά του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, να προωθήσει την πλήρη άρση του καμποτάζ προσδοκώντας όπως δήλωσε ο ίδιος «να καταστήσουμε τη χώρα μας ακόμη πιο ελκυστική στην κρουαζιέρα».
Την ίδια στιγμή στη γειτονιά μας άλλες πόλεις όπως π.χ. η Κωνσταντινούπολη, εργάζονται με συνέπεια στην κατεύθυνση να αναδείξουν τα λιμάνια τους ως «βάσεις» για τα διεθνή κρουαζιερόπλοια, τα οποία στη συνέχεια θα επισκέπτονται με χιλιάδες τουρίστες κυρίως τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου Πελάγους! Σημειώνεται ότι Σαντορίνη και Μύκονος είναι οι πρώτοι προορισμοί όλων σχεδόν των κρουαζιερόπλοιων στην ανατολική Μεσόγειο.
Στη χώρα μας όμως, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση της MSC, τα αντικίνητρα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες είναι πολλά.
Ειδικότερα η εταιρεία, αφού σημειώνει ότι είναι σε συζητήσεις με τις ελληνικές Αρχές σχετικά με τη νομοθεσία του cabotage που θα επιτρέψει στις γραμμές κρουαζιέρας να αναβαθμίσουν τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα, εκφράζει τις ανησυχίες της για τα λιμενικά τέλη και τις χρεώσεις που εφαρμόζονται από τα ελληνικά λιμάνια, τα οποία τα καθιστούν μη ανταγωνιστικά με «αποτέλεσμα να αποτρέπουν τις εταιρείες κρουαζιέρας και τους επιβάτες τους».
Επίσης το «berth allocation» (σύστημα προκαθορισμένης ημερομηνίας και ώρας εξυπηρέτησης) εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα, καθώς «το χρονικό περιθώριο των έξι μηνών για τα ελληνικά λιμάνια είναι πολύ μικρό, όταν οι εταιρείες κρουαζιέρας κάνουν τον προγραμματισμό τους ακόμη και ενάμιση χρόνο νωρίτερα».
Επιπλέον, σύμφωνα με τη MSC, τα μέτρα ασφάλειας και προστασίας για τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να βελτιωθούν κατά τα διεθνή πρότυπα.
«Ποδαρικό»
Το κρουαζιερόπλοιο, MSC Magnifica, της MSC Cruises υποδέχθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υφυπουργός Αδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα , Γιώργος Ανωμερίτης.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης και η συνοδεία του περιηγήθηκαν στους χώρους του κρουαζιερόπλοιου από τον καπετάνιο Giuseppe Maresca και την πρόεδρο της MSC Hellas, Χριστίνα Θεοδωρίκα, ενώ είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το πλήρωμα και να ανταλλάξει αναμνηστικά δώρα.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - lkar@naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου