Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2012

Εφοριακοί - τελωνειακοί «μπλόκαραν» το σύστημα ελέγχου των καυσίμων | οικονομια | v2.imerisia.gr

Εφοριακοί - τελωνειακοί «μπλόκαραν» το σύστημα ελέγχου των καυσίμων
Εφοριακοί - τελωνειακοί «μπλόκαραν» το σύστημα ελέγχου των καυσίμων
Στην εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών στα βενζινάδικα συμφωνούσε ο Γ. Καπελέρης, αλλά αντέδρασε ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών
"Η" 4/1

Του Χρήστου Κολώνα

Στο «μηχανισμό» του υπουργείου Οικονομικών (εφοριακούς και τελωνειακούς) «κολλάει» εδώ και ένα έτος η εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών καυσίμων στα βενζινάδικα που έχει στόχο την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου. Το αποτέλεσμα είναι το ελληνικό δημόσιο να χάνει ετησίως φόρους περίπου 1,5 δισ. ευρώ και τα κυκλώματα να εξελίσσουν συνεχώς τις μεθόδους νοθείας και κλοπής βενζίνης, ντίζελ και πετρελαίου θέρμανσης. Σχετικές αποκαλύψεις για τη μη προώθηση του συστήματος εισροών - εκροών έκανε χθες ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, επιρρίπτοντας ευθύνες στις γενικές διευθύνσεις του υπουργείου Οικονομικών. Η ίδια πηγή περιγράφει το χρονικό της υπόθεσης: Η υποχρέωση για την εφαρμογή του συστήματος εισροών - εκροών ισχύει από το 2009 με νόμο που είχε ψυφίσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. και συγκεκριμένα ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης.
Σύστημα
Εφοριακοί - τελωνειακοί «μπλόκαραν» το σύστημα ελέγχου των καυσίμων
Οταν ανέλαβε η Λ. Κατσέλη είχε ετοιμαστεί σχέδιο απόφασης που προέβλεπε τα μετρολογικά χαρακτηριστικά του συστήματος. Πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα που μετρά τις ποσότητες των καυσίμων που εισρέουν από το βυτίο στη δεξαμενή και από τη δεξαμενή στην αντλία. Αυτό έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί και με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών. Ακολούθησε ο ανασχηματισμός του Σεπτεμβρίου του 2010 και η απόφαση δεν είχε προλάβει να υπογραφεί από τη Λ. Κατσέλη. Το Δεκέμβριο του 2010 την απόφαση συνεπέγραψαν ο τότε υφυπουργός Ανάπτυξης Ντίνος Ρόβλιας και ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας.
Στη συνέχεια, η απόφαση αυτή έπρεπε να λάβει και τη φορολογική της διάσταση. Δηλαδή η μέτρηση να αποτελεί φορολογικό δεδομένο. Σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, «υπήρξαν αντιδράσεις από το κύκλωμα εμπορίας καυσίμων και το μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών. Δηλαδή εφοριακοί και τελωνειακοί. Το επιχείρημα των τελευταίων ήταν ότι δεν χρειάζεται το σκέλος του συστήματος που αφορά στις εισροές να αποτελέσει φορολογικό στοιχείο καθώς ελέγχονται τα παραστατικά διακίνησης. Τα οποία, όμως, όπως πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος, «είναι γνωστό ότι μπορεί να παραποιηθούν». «Γινόταν κόλαση... ανάμεσα στα δύο υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών», σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης.
Επιστολή Ξυνίδη
Πριν από δύο μήνες, αναφέρει το στέλεχος, «ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκ. Ξυνίδης έστειλε επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Π. Οικονόμου και τον πρώην γενικό γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων Γ. Καπελέρη, επισημαίνοντάς τους πως αν δεν αποτελέσουν φορολογικά δεδομένα οι εισροές το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται».Πριν από δύο εβδομάδες στις 14 Δεκεμβρίου στη συνεδρίαση της επιτροπής για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής οι εκπρόσωποι του υπουργείου Ανάπτυξης έθεσαν το θέμα και ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλος ζήτησε να υπογραφεί άμεσα η απόφαση. Μάλιστα, πληροφορίες λένε, ότι ο κ. Βενιζέλος ρώτησε το γενικό γραμματέα Χάρη Θεοχάρη και τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γιάννη Διώτη «γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί αυτή απόφαση». Ζήτησε μάλιστα από τον κ. Διώτη να τον ενημερώνει αναλυτικά για την αγορά των καυσίμων. Στο θέμα, πρόσθεσε το ίδιο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, συμφωνούσε και ο κ. Καπελέρης, αλλά αντιδρούσε ο «μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών».
Σύμφωνα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης οι επιτήδειοι του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων εξελίσσουν τους τρόπους εξαπάτησης των καταναλωτών. Όταν η διεύθυνση Μετρολογίας του υπουργείου εντόπισε τις παράνομες καλωδιώσεις σε αντλίες, οι επιτήδειοι εξελίσσουν την τεχνολογία τοποθετώντας μικρά τσιπ. Στη συνέχεια όταν συνελήφθησαν περιπτώσεις προχώρησαν στο «πείραγμα» του λογισμικού των αντλιών. Τώρα οι νέες μέθοδοι είναι η πρόσμιξη αιθανόλης με βενζίνη, η θέρμανση των σωληνώσεων των δεξαμενών με «σερπαντίνες» ζεστού νερού και η ρίψη ταμπλέτας στις δεξαμενές για «φούσκωμα» του όγκου των καυσίμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου