Εκείνοι που δεν έχουν άρχοντα, τότε στερούνται απλώς εκείνον που θα τους οδηγήσει στο ορθό. Εκείνοι όμως που έχουν κακό άρχοντα, έχουν εκείνον που τους οδηγεί στους γκρεμούς και στους βούρκους. Ίσως μου πει κάποιος, ότι υπάρχει και άλλο κακό, που δεν είναι άλλο από το να είναι κακός ο ίδιος ο πολιτικός άρχων. Το ξέρω και εγώ. Δεν είναι μικρό το κακό αυτό, αλλά είναι πολύ χειρότερο και από την αναρχία, επειδή είναι προτιμότερο να μην διοικείται ένας λαός από κανένα άρχοντα, παρά να διοικείται από κακό και τρισάθλιο πολιτικό ηγέτη.
Πολλοί από τους πολιτικούς ηγήτορες, όταν κλέβουν, είναι επιεικείς και μετριοπαθείς και καταδεκτικοί όχι επειδή το θέλουν, αλλά επειδή τους αναγκάζει η συνείδησή τους, αφού τα κλεμμένα, τους αφαιρούν την παρρησία. Από την άλλη πλευρά οι αδωροδόκητοι είναι φορτικοί και κουραστικοί, επειδή ωθούνται από κάποια κενοδοξία και από την αλαζονική ιδέα ότι είναι καθαροί από παράνομα κέρδη.
.............
Γιατί αναλόγως του επιπέδου του λαού, εκλέγονται οι άξιοι ή οι ανάξιοι άρχοντες. Αλλά από την άλλη πλευρά, και αν ακόμη είναι ο πολιτικός άρχων πάρα πολύ ενάρετος, μόνη η δικαιοσύνη και η αρετή του δεν θα μπορέσει να σκεπάσει τα αμέτρητα παραπτώματα των υπηκόων".
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
Κάποιος άγιος προσεύχονταν, στον Άγιον Θεό, προκειμένου να τους γλυτώσει, από τις αυθαιρεσίες και την κακή διακυβέρνηση του άρχοντα, που ταλάνιζε τους πολίτες με κακοδιοίκηση και φορομπηχτική, η απάντηση, τέτοιοι που είστε και χειρότερος σας έπρεπε. Τώρα για το αναρχία, εκείνο που χρειάζεται ο Έλληνας είναι πρώτα από όλα να ξέρει τη θέλει, τα εμπόδια και την αντικατάσταση, όμως συνειδητά, όχι αυθόρμητα και πάνω από όλα να μάθει που βρίσκεται και που των κατάντησαν, καθώς και την δική του συνεισφορά στο να φτάσουμε εδώ που είμαστε, φυσικά μακριά από μένα το δόγμα του Πάγκαλου, μαζί τα φάγαμε, όμως κακά τα ψέματα, ψιλό ζηλεύαμε αυτούς που τα έτρωγαν, θέλαμε και εμείς να αλειφτούμε, ξερό καταπίναμε μερικοί από μας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Θεός λέει στον Νόμο: «Θα σας δώσω άρχοντας σύμφωνα με τις καρδιές σας» (Ιερεμ. γ' 15). Είναι λοιπόν φανερό ότι οι μεν άρχοντες που είναι άξιοι αυτής της τιμής, προχειρίζονται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό. Οι άλλοι πάλι που είναι ανάξιοι προχειρίζονται κατά παραχώρησιν ή και βούλησιν τού Θεού σε ανάξιο λαό, εξ αιτίας αυτής ακριβώς της αναξιότητός των.
ΑπάντησηΔιαγραφή