Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009

Τα παιδιά του «Ρεσάλτο» δεν έφτιαξαν μολότοφ, ούτε έδειραν τον πρύτανη

Τα παιδιά του «Ρεσάλτο» δεν έφτιαξαν μολότοφ, ούτε έδειραν τον πρύτανη - Νιώτης στο "Θέμα"

Ο Γρηγόρης Νιώτης και η σύζυγός του μιλάνε στο «Πρώτο Θέμα» για τη σύλληψη των παιδιών τους την περασμένη εβδομάδα στο αυτοδιαχειριζόμενο στέκι του «Ρεσάλτο». Και οι δύο στηρίζουν τα παιδιά τους λέγοντας πως δεν έκαναν κάτι παράνομο. Η Μαρία Νιώτη λέει πως «και τα δύο μου παιδιά ανήκουν στη γενιά των 700 ευρώ», ενώ τονίζει πως «τα παιδιά μου δεν έχουν να κρύψουν κάτι. Ολόκληρο το Κερατσίνι γνωρίζει αυτό το καφενείο. Τους καλοκαιρινούς μήνες, μάλιστα, διοργανώνουν συναυλίες με έντονη πολιτιστική δράση. Αποτελεί και πολιτικό στέκι, αν θέλετε, και αυτό δεν απαγορεύεται», ενώ  ο Γρηγόρης Νιώτης εκφράζει την εμπιστοσύνη του στην ελληνική δικαιοσύνη, λέγοντας πως «έχω δηλώσει ότι εμπιστεύομαι απόλυτα τη Δικαιοσύνη και απεριόριστα τα παιδιά μου. Πάντως, σίγουρα, τα 22 παιδιά του «Ρεσάλτο» δεν έφτιαξαν μολότοφ, δεν έκαψαν καμιά περιουσία, δεν απείλησαν κανέναν, ούτε έδειραν τον πρύτανη».



Αποσπάσματα συνέντευξης του α' αντιπροέδρου της Βουλής, Γρηγόρη Νιώτη και της συζύγου του στο Μανόλη Γαλάνη για το «Πρώτο Θέμα»

Γρηγόρης Νιώτης


-Από την πρώτη στιγμή πήρατε δημόσια θέση για την περιπέτεια των παιδιών σας και δηλώσατε την απόλυτη εμπιστοσύνη σας στη Δικαιοσύνη. Πόσο δύσκολο είναι να είσαι πολιτικός πρώτης γραμμής και πατέρας στη σημερινή κοινωνία;


"Νομίζω ότι η δυσκολία βρίσκεται στην πλευρά των παιδιών ενός πολιτικού. Είδατε τι έγινε στην περίπτωση των δικών μου. Από τα παιδιά που ενεπλάκησαν, μόνο τα δύο δικά μου προβλήθηκαν παντού, παρότι γενικά τα ΜΜΕ έδειξαν πολύ υπεύθυνη στάση και τα ευχαριστώ γι' αυτό."

-Αυτές τις μέρες δεχτήκατε αυθόρμητες και συγκινητικές εκδηλώσεις συμπαράστασης και αλληλεγγύης από πολιτικούς σας φίλους, αλλά κυρίως από απλούς πολίτες. Ποιο ήταντο πρώτο πράγμα που είπατε στα παιδιά σας όταν μάθατε για την περιπέτειά τους;


"Οτι θα με έχουν δίπλα τους σε αυτή την περιπέτεια."

-Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία κατασταθείς αντίστοιχες με τα επεισόδια του περασμένου Σαββατοκύριακου;

"Στηρίζω την κυβέρνηση και την προσπάθεια της να αναδείξει τη δημόσια τάξη και ασφάλεια και ένα σύστημα που με δημοκρατικές διαδικασίες διασφαλίζει την ειρηνική συμβίωση και τα δικαιώματα έκφρασης των πολιτών - και ιδιαίτερα της νέας γενιάς."

 -Είστε ικανοποιημένος από τη στάση της Αστυνομίας; Πιστεύετε ότι επέδειξε υπερβάλλοντα ζήλο;


"Η Αστυνομία είναι όργανο της Πολιτείας για να διασφαλίζει τα κοινωνικά αγαθά της δημόσιας τάξης και ασφάλειας υπέρ των πολιτών. Όταν επιτυγχάνει να περιφρουρεί τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, όταν ακυρώνει όσους θέλουν να αμαυρώσουν τις ειρηνικές διαδηλώσεις, κάνει τη δουλειά της. Ασφαλώς, πρέπει να ενεργεί πάντα στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων. Τις προάλλες είχαμε περιορισμό των επεισοδίων και των ζημιών και αυτό είναι καλό. Είχαμε όμως και συμπεριφορές που πρέπει να ερευνηθούν από την πολιτική και διοικητική ηγεσία και εφόσον επιβεβαιωθούν παραβάσεις, να καταλογιστούν ευθύνες."

--Εχετε την άποψη ότι στην περίπτωση των παιδιών σας ποινικοποιούνται οι κοινωνικές εκδηλώσεις;


"Θα απαντήσει η Δικαιοσύνη, την οποία εμπιστεύομαι απολύτως. Πάντως, σίγουρα, τα 22 παιδιά του «Ρεσάλτο» δεν έφτιαξαν μολότοφ, δεν έκαψαν καμιά περιουσία, δεν απείλησαν κανέναν, ούτε έδειραν τον πρύτανη."

-Τελικά, το κίνημα των αντεξουσιαστών απειλεί τη δημοκρατία μας;


"Καμιά κοινωνική ή πολιτική κίνηση δεν μας απειλεί όταν ενεργεί στο πλαίσιο των συνταγματικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων. Άλλωστε, η δημοκρατία μας δεν απειλείται."

--Με αφορμή την οικογενειακή σας περιπέτεια, υπάρχει ασυμβίβαστο μεταξύ των κατηγοριών που εκκρεμούν εις βάρος των παιδιών και της κοινοβουλευτικής παρουσίας του γονιού;


"Εχω δηλώσει ότι εμπιστεύομαι απόλυτα τη Δικαιοσύνη και απεριόριστα τα παιδιά μου. Ως πατέρας, είμαι κοντά τους σε αυτή την προσωπική τους περιπέτεια. Και τα δύο παιδιά μου είναι ενήλικα, 30 και 28 ετών, επιστήμονες και ώριμοι πολίτες. Εχουν τραβήξει τον δικό τους πολιτικό και ιδεολογικό δρόμο, με βάση τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Είναι αυτοτελείς προσωπικότητες. Στη δημοκρατία δεν υπάρχει οικογενειακή, συλλογική, πολιτική ή ποινική ευθύνη. Άλλωστε, τα αδικήματα αφορούν πλέον στο εάν τα άδεια μπουκάλια και το μισό μπιτόνι πετρέλαιο θέρμανσης αποτελούν κατοχή εκρηκτικής ύλης. Οι πιο έγκυροι νομικοί και χημικοί μού λένε «όχι». Ας περιμένουμε την κρίση της Δικαιοσύνης."

 -Σε περίπτωση που η Δικαιοσύνη επιβάλει κάποια ποινή στα παιδιά σας, τι πρόκειται να πράξετε;


"Απάντησα ήδη ότι δεν υπάρχει οικογενειακή συλλογική και πολιτική ευθύνη. Άλλωστε, πιστεύω ότι τα παιδιά μου και όλα τα παιδιά του «Ρεσάλτο» είναι αθώα και θα δικαιωθούν με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης."


Μαρία Νιώτη- Καραβά


-Ποια ήταν τα συναισθήματα σας μόλις πληροφορηθήκατε τη σύλληψη των παιδιών σας;


"Δεν υπάρχουν λόγια για να εξηγήσω αυτό που συνέβη. Δεν υπάρχουν λόγια να βλέπεις τα παιδιά σου με χειροπέδες. Μόνο μια μάνα καταλαβαίνει τι πέρασα αυτές τις ημέρες. Έχω δύο υπέροχα παιδιά. Δύο επιστήμονες. Η πίκρα θα καταλαγιάσει μόνο με τον χρόνο."

-Πώς νιώθουν σήμερα τα παιδιά σας, έπειτα από όσα πέρασαν το προηγούμενο Σαββατοκύριακο;


"Είναι πολύ καλά αυτή τη στιγμή. Έχουν ήδη επιστρέψει στίς δουλειές τους. Η κόρη μου είναι δικηγόρος και ο γιος μου εργάζεται στην ειδικότητα του, την Τεχνολογία Ιατρικών Οργάνων. Είμαι μια πολύ περήφανη μάνα. Η Ελένη μου πέρασε από τους πρώτους στη Νομική Αθηνών. Έχει λιώσει τα ρούχα της από το διάβασμα. Εργάζεται σε ένα δικηγορικό γραφείο, με μισθό 850 ευρώ και δουλεύει από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Και τα δύο μου παιδιά ανήκουν στη γενιά των 700 ευρώ."

- Τι θυμάστε από εκείνη την ημέρα;


"Τα παιδιά μου, επειδή δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ, έχουν για τον εαυτό τους μόνο ένα Σάββατο. Το απόγευμα του Σαββάτου είχαμε ραντεβού να πάμε όλοι μαζί για φαγητό. Θα πήγαιναν για καφέ και μετά θα συναντιόμασταν οικογενειακώς."

-Είχαν ξαναπάει σε αυτό το στέκι ή ήταν η πρώτη φορά;


"Οχι, δεν ήταν η πρώτη φορά. Τα παιδιά μου δεν έχουν να κρύψουν κάτι. Ολόκληρο το Κερατσίνι γνωρίζει αυτό το καφενείο. Τους καλοκαιρινούς μήνες, μάλιστα, διοργανώνουν συναυλίες με έντονη πολιτιστική δράση. Αποτελεί και πολιτικό στέκι, αν θέλετε, και αυτό δεν απαγορεύεται. Αυτή τη στιγμή το μόνο που με ενδιαφέρει είναι ότι τα παιδιά μου είναι καλά και επέστρεψαν στίς δουλειές τους."


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου