Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007

Οι μετανάστες γέμισαν τα σχολεία

http://www.enet.gr/online/online_hprint?id=43492768

Οι μετανάστες γέμισαν τα σχολεία

Αύξηση του αριθμού των μαθητών σε γυμνάσια και λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, κατέγραψε για μια ακόμη χρονιά, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία επιβεβαιώνοντας, έτσι, την αλλαγή της σύνθεσης του σχολικού πληθυσμού τα τελευταία χρόνια, με τα παιδιά μεταναστών να αποτελούντο βασικό ρυθμιστικό παράγοντα.

Η συνεχιζόμενη και όπως φαίνεται συνεχώς αυξανόμενη εισροή παιδιών μεταναστών, στα ελληνικά σχολεία (σε όλες τις βαθμίδες) εξακολουθεί να «ανεβάζει» το συνολικό αριθμό των μαθητών, τουλάχιστον στα δημόσια σχολεία, σταθερά, από χρονιά σε χρονιά. Από 311.288μαθητές κατά το έτος 2004-2005 τα δημόσια γυμνάσια δέχτηκαν, πέρυσι, 317.091. Ο σχολικός πληθυσμός, δηλαδή, αυξήθηκε σ' αυτά κατά 1,9%. Πολύ μεγαλύτερη, ωστόσο, είναι η αύξηση που παρατηρήθηκε στα ιδιωτικά καθώς έφτασε στο 5,2% (από 16.290 το 2004-2005 σε17.144 το 2005-2006) καταδεικνύοντας μια άλλη διάσταση της σύγχρονης πραγματικότητας, πέραν αυτής που συνδέεται με τις γνωστές δυσλειτουργίες των δημόσιων σχολείων (καθυστέρηση διορισμών, αποσπάσεων, λοιπών τοποθετήσεων, καθυστέρηση αποστολής βιβλίων, διπλοβάρδια κ.ά.), την ενσωμάτωση των οικονομικών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία.

Μικρότερη αλλά εξίσου ενδεικτική η αύξηση του αριθμού των μαθητών και στα λύκεια. Κατά 1,5% στα δημόσια (από219.134 το 2004-2005 σε 222.519 το 2005-2006) και κατά3,1% στα ιδιωτικά (από 15.963 το 2004-2005 σε 16.456το 2005-2006). Απολύτως χαρακτηριστική η «εικόνα» στα σχολεία την τελευταία δεκαετία, όπως καταγράφεται βάσει της διακύμανσης του αριθμού των μαθητών. Η εισροή των παιδιών μεταναστών (ως αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης των οικογενειών μεταναστών στην ελληνική κοινωνία) διαγράφεται έντονα τα τελευταία πέντε χρόνια καθώς από τότε αρχίζει, σύμφωνα με την καταγραφή, να εξαλείφεται το φαινόμενο της διαρροής των μαθητών που συνόδευε επί πολλά χρόνια τη φοίτηση στα σχολεία.

http://www.enet.gr/online/online_hprint?id=43492768

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/12/2007

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου